MANDAGSMAT

Hei dere :grin:
Riktig god mandag!
Nok en ny uke.
Selv om været er grått og buldrende, håper jeg ikke det har vært en grå mandag.
Tenn noen stearinlys sammen med middagen og sett på koselig musikk. Det får alltid meg til å dra på smilebåndet.


NRK hadde et intervju med meg og Mari Helen på lørdag. Jeg så det riktignok ikke før i dag.
Du kan lese det her.

Jeg synes forøvrig det var uheldig at de hadde valgt dette bilde, når jeg er fult påkledd på nittini prosent av bildene mine.

Det er helt klart blitt en trend å være fit.
Strong er blitt den nye skinny, men som med alt annet, kan det føre til overdrivelse. 
Enten det gjelder å være slank, bygge muskler eller fettprosent, det kan bli for mye av det gode. Moderasjon er et viktig stikkord.
En sunn kropp er en kropp som har det bra og som blir tatt vare på. Det er en balanse mellom trening og kosthold, glede og følelser. 
Det viktigste her i livet er tros alt at du gjør det som gjør det glad og lykkelig.
Mange har funnet gleden av trening og et sunt kosthold. Jeg er blant dem. Å trene gir meg en pause i hverdagen, hvor jeg får løftet vekk problemer eller gått ut stress. Å spise sunn og næringsrik mat gir meg bedre energi og velvære. Gleden av fysisk og psykisk god helse, er viktig for meg.
At trening og kosthold er en del av livet, er vel og bra, men det skal ikke komme til det punktet hvor det er selve livet.


Over til matprat.
Du vet like godt som meg – uten mat og drikke, duger helten ikke!
Dagens middag ble en versjon av tacosalat.
En diger tacosalat!


Selve salaten består av hjertesalat, ananas, tomat, rødløk og oliven.
På toppen har jeg tacoblanding og revet ost.


Tacoblandingen laget jeg av 300 g karbonadedeig som jeg stekte med litt sopp og løk i biter.
Deretter tilsatte jeg 4 ss hakkede tomater og en tacokrydderblanding av 1 ts chilipulver, 1/2 ts oregano, 1 ts spisskummen, 1/2 ts kanel, 1 ss paprikapulver, 1 ss hvitløkspulver, 1/2 ts pepper og 1/2 ts salt.
La det hele steke et par minutter.
Raskt, enkelt og veldig godt.


Jeg har alltid plass til en liten dessert etter middagen.
I hvert fall om den inneholder frukt.
Dagens søte og enkle dessert ble plommer og moreller i biter med en vaniljedressing.
Vaniljedressingen laget jeg av 3 ss philadelphia, 1 ss melk, 1/3 ts vaniljepulver og 1 ts sukrinmelis.

Jeg ønsker deg en herlig uke :grin:
Kristine  

24 kommentarer
    1. Hilde M:
      Etter hvert blir man avhengig av trening og det gir så mye! Jeg tror en rekke mennesker ikke forstår denne følelsen, og derfor lett dømmer andre. Det viktigste er å trives i eget liv 🙂

    2. Solvor:
      Så sant du. Man blir ganske bevist på det etter hvert som blogger, at hva alle andre mener er ikke noe viktig i forhold til hva venner, kjente og en selv vet og mener 🙂

    3. Den 300 gram kjøttdeigen du steker, deler du og PØ det? eller spiser du alt alene? hehe 🙂

    4. Liker veldig bloggen din 🙂 prøver nå selv og skal komme i form og trene og spise sunt, vært for lat i det siste. og bloggen din er inspirerende.. må prøve ut noen av oppskriftene!! du gir motivasjon!!!

    5. Jeg syns også at du gjorde en god profil Kristine! Uansett hva og hvordan man sier ting vil ulike mennesker oppfatte det ulikt…og noen vil gjerne vri det om veldig… Men så lenge DU vet hva du mener, vil og står for er jo i grunn det det aller viktigste!:) Du er GOD!

    6. Jeg synes du svarer veldig godt for deg til NRK, jeg. Kjempeflott at du deler dine tanker om livsstilen du fører, i stedet for å bare kjøre ut fitnessbilder og treningsopplegg.
      Bloggen din har en fin balanse, fortsett med det! 🙂

    7. Fint å lese ! 😀 Det er mange som er redd for at jeg overdriver treningen min.. Men for meg er det nesten som terapi. Og jeg merker nå, siden jeg ikke har trent på en uke, at det tar på psyken allerede. Jeg sitter for mye inne rett og slett. Det er veldig viktig i dag, at man får frem det POSITIVE også.. og ikke bare fokuserer på de som trener for å bli “skinny” . Det at jeg blir fit, og får en kropp som jeg er mye mer fornøyd med, er en stor bonus 😀 Kjempefint innlegg!

    8. Selvfølgelig velger de det bilde. Hele artikkelen går jo ut på at treningsblogger og fitnessprofiler på instagram er negativt. Da velger jo skribenten bilder og viklinger som fremmer hennes sak og som får deg i et negativt lys. Av mange treningsblogger der ute er din omtrent den eneste jeg leser. De andre fokuserer så mye på diett, fett, kilo og sånt. Du fokuserer på gleden av trening og at man må få i seg nok mat. For meg er du et forbilde 🙂

    9. Så gøy! Skal ta å lese det 🙂 Ja, de tar alltid “det mest provoserende” bildet i oppslag. Typisk det 🙂 Godt tacosalat så ut. Jeg er hos mormor og får skikkelig husmannskost :3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg