NYSTEKT TIL FROKOST

Riktig god søndag formiddag dere :grin: 
Håper du har hatt en herlig helg så langt.
Jeg startet søndagen min med nystekte protein rundstykker til frokost sammen med en god kopp proteinkaffe med steamet melk.

Rundstykker

2 hele egg
1 eggehvite
3 ss kokosmel
3 ss mandelmel
2 ss pofiber / fiberfin, eller annen tørrvare
1 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
1/3 ts salt
3 ss kesam
4 ss melk, eller vann

Skill eggeplommen fra eggehviten.
Bland sammen eggeplommene med kokosmel, mandelmel, pofiber, fiberhusk, bakepulver, salt, kesam og melk.
Stivpisk de tre eggehvitene.
Vend røren forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene.
Form 8 boller på en bakplate.
Stek på 175 grader i 15 -20 minutter.


Jeg laget gratinert toast av rundstykkene.
Rundstykkene deles i to, smøres dem med dijon sennep, ha på tomat i skiver, go’ og mager bacon og jarlsberg ost, for så å gratinere på 200 grader i 5 -10 minutter.


Nå er jeg klar for en herlig søndag.
Nyt dagen og lad opp til en ny uke.

Kristine

11 kommentarer
    1. Hei! Jeg finner inne ut hvor man skal skrive inn rabattkoden på iherb.com. Lurte på om du kunne hjelpe en iherb-entusiast? 😀

    2. Mmmm, de så kjempegode ut! Gleder meg til å prøve de ut 🙂 Men du? Jeg lurte på om du har merket noe forskjell etter at du begynte å spise frokost? 🙂 De siste månedene har jeg på en måte spist etter periodisk faste, jeg spiser ikke før i 12 tiden, men har ikke noe fast klokkeslett på kvelds.. Jeg er sjeldent sulten når jeg står opp, men merker sulten kommer i 10 tiden på morgenen. Er litt redd for å legge på meg om jeg begynner å spise frokost.. Tror du jeg vil merke stor forskjell? Elsker bloggen din forresten, og du virker som en helt fantastisk jente! 😀

    3. Jeg lagde dette nå nettopp! Men var desverre litt for ivrig, så jeg bare smalt alt sammen oppi uten å piske noe… Glemte meg litt 😀 Så de ble veldig tunge og ikke luftige, men det kan de bli neste gang! Jeg bare klappet de til runde kaker i stedenfor! Jeg merker at jeg ikke er så glad i at kokossmaken dominerer i bakverk, men det er vel bare å bytte ut med en annen tørrvare, tror du ikke? Ellers var det veldig godt! God klem!

    4. Jeg lagde disse og de ble kjempe bra! Brukte bakepro isteden for pofiber og hadde på kesam og bær. Takk for nok en vellykket oppskrift =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg