BLÅMANDAG

Jeg som egentlig er så glad i mandager, har hatt en skikkelig blåmandag i dag.
Da klokken ringte i morges ble alarmen utsatt og utsatt og utsatt. Jeg diskuterte heftig med meg selv om jeg bare  skulle sove et par timer til….eller bli liggende under dyna resten av dagen.
For å være helt ærlig, egentlig vil jeg helst legge meg i hi til sommeren kommer tilbake!
Omsider kom jeg meg opp.
Etter en lang og varm dusj, laget jeg meg en proteinkaffe og humøret ble med en gang bedre.
Jeg klarte til og med å dra på smilebåndet, selv om jeg er trøtt-i-tryne! 

Jeg valgte å utsette dagens benøkt til i morgen da jeg rett og slett ikke hadde lyst. 
Isteden har jeg tatt meg en skikkelig lat hviledag.
Mellom jobbingen har blitt varm sjokolade og mammas hjemmelagde boller :grin: 


Jeg laget en stir fry versjon til lunsj.
Stek ris er noe jeg ikke har spist på kjempe lenge!
Jeg laget en quinoaversjon med kikerter, egg og grønnsaker – det er kjøttfri mandag, som jeg serverte med (nok) en proteinkaffe og et eple.


Stir-fry
Ha en liten dæsj olje i pannen og stek hvitløk et minutts tid.
Tilsett revet gulrot, blomkål og løk, frosne erter og ferdig kokt quinoa. Jeg brukte 1 gulrot, 1/2 løk, 1/4 blomkål og 2 dl quinoa.
La det hele steke et par minutter før du har i noen egg, jeg brukte 3 egg, og en god dæsj soya saus.
Rør så inn kikerter, omtrent 100 g, og curry krydder for du har blandingen over på en tallerken.
Topp med pinjekjerner og server.

Kjempe godt, raskt og sunt.
Bruk de grønnsakene du har tilgjengelig eller lyst på.
Du kan også bytte ut quiona med ferdig kokt ris.


Etter lunsj tok jeg turen opp til min kjære mor for å hjelpe henne et par dager.
Side jeg støtt og stadig for spørsmål om hvilke kosttilskudd jeg tar, tenkte jeg å vise dere hva jeg har pakket med.
Det er ikke mye tilskudd jeg tar, så enkelt som Spirulina og omega3. I tillegg har jeg allerede en dunk MyoProtein hos mamma, proteinkaffen min MÅ jeg ha hver eneste dag.
Jeg tar 5 kapsler økologisk Spirulina og 2 kapsler høykonsentrert omega3.
Vitalife’s spirulina dyrkes økologisk, er vegetarisk og består kun av rene råvare.
Bruker du rabattkoden LFDK5, får du 50 % rabatt på den første bestillingen.
Høykonsentrert omega3 har dobbelt så høy konsentrasjon av DHA og EPA enn vanlig.
Den siste uken har jeg vært dårlig til å ta tablettene mine. Skjerpings Kristine! Nå har jeg pakket dem ned og skal huske dem.
Går jeg over ti dager uten disse tilskuddene merker jeg det på kroppen. Konsentrasjonen blir dårlige og skadene mine (jeg har en hel del kroniske skader etter min spiseforstyrrelse i fra jeg var elleve til femten) verker mer.

Blåmandag eller ei, håper du har hatt en super mandag :grin:  
For min tipper jeg at dagens hvile og latskap gjør underverker for resten av uken. Dette blir en bra uke!
Ha en god kveld.

Kristine

30 kommentarer
    1. Sunnerematvrak:
      Det er en av de første tingene jeg bestilte fra iHerb, så jeg husker ikke helt. Søk på ‘vitamin box’ 🙂

    2. Jennie:
      Jeg hadde alvorlig anoreksi i flere år. Slet med overspising i etterkant, men aldri bulimi.
      Skadene jeg har er hjertefeil, kronisk benhinnebetennelse, kronisk betennelse i hofteleddet, skulderen og kneet. Så det er litt 😉

    3. Stå på, Kristine! Håper du har fått slappet av og at tirsdagen ikke blir så blå som mandagen! Det hjelper ofte på med hvile, god mat og godt samvær 🙂

    4. Hva slags skader har du etter spiseforstyrrelsen? Og mener du overspising, eller har du hatt anoreksi/bulimi i tillegg? Stor klem til deg:-)

    5. Aaaah! Vi har alle blåmandager en gang i blandt, for at vi skal være ekstra stolt de gangene det ikke er det! 🙂 Håper du får en herlig tirsdag frøken, med en GOD beinøkt!

    6. Har du en sunnere versjon av kakemenn på lur? Blir helt dårlig av å se disse julete herlighetene butikken, hihi 🙂

    7. Late dager er nødvendig en gang i blandt for å få hentet inn nye krefter.
      Denne middagsretten må jeg prøve en gang, så veldig enkel og grei ut, men samtidig næringsrik og smakfull ut 🙂
      Hvor har du forresten kjøpt den pilleboksen? Jeg finner bare sånne store som er for en hel mnd og det blir for mye å drasse på i den lille veska mi – hehe

    8. Godt at du klarer gjøre det kroppen roper om i stedet for å pushe på. Trenger noen hviledager inne i mellom – og det med god samvittighet! Håper du får noen gode og minnerike dager hos mammaen din. God kveld 😉

    9. Her har mandagen vært motsatt av din! Mye energi og skikkelig våken, haha. Du trengte nok hvile, og regner med du er på en snurr i morgen 😉 Også må jeg bare få si; for noen Brownies på forrige innlegg *farlig*

    10. Nå fikk jeg akkurat inspirasjon til hva jeg skal ha med til middag på jobb i morgen (reiser alltid
      rett fra jobb til trening og da må jeg ha ordentlig mat før jeg reiser). Takk for det. Noen ganger
      er det så godt med inspirasjon 😀
      Ha en fortsatt fin uke!!

    11. Stine:
      Jeg er så enig Stine. Jeg vet med meg selv at om jeg bare presser meg, så smeller det isteden.
      Resten av uken blir nok knall. Ekstra koselig å være på besøk hos min kjære mor. Håper du også får en fin uke 🙂

    12. Ingeborg:
      Hei Ingeborg. Tusen hjertelig takk for en kjempe koselig kommentar. Når man legger ned tid og energi i alt fra matlaging, til bilder og blogging er det veldig godt å få slike hyggelige ord.

      Herlig at pizzaen falt i smak hos både deg og samboeren og at du er vel fornøyd med iHerb.
      Håper du får en strålende uke 🙂
      God klem tilbake

    13. Lovelyliller.com:
      Er lett og glemme om man ikke får gode rutiner på det, ja.
      I morgen blir en bedre dag. God kveld liller:)

    14. Jeg var også i samme modus i dag, og vekker klokken ble utsatt flere ganger. Trening orker jeg heller ikke i dag. Men hvile og pleie er godt og viktig i blant. God mandag til deg 🙂

    15. Hei Kristine! Jeg ville bare rose deg for deilige oppskrifter! I går kveld laget jeg blomkålbunnpizza (jeg glemte riktignok cottage cheese oppi), og den ble så god! Samboeren min var også fan, så den blir gjentatt i heimen. Jeg sitter ellers bare og henter inspirasjon, har bestilt mine første gode pakker på iHerb takket være deg (kjempefornøyd), og skal i dag lage søtpotet”fries” for første gang 🙂
      Takk for inspirerende, ærlig blogging, både her og på helseglede.no, og for masse deilig mat og ellers hyggelig lesning.
      Klem fra Ingeborg

    16. Late hviledager trenger alle i blant – kroppen sier som regel i fra om det.. enten det er mentalt eller fysisk! Og da den sier i fra på en MANDAG i tillegg, da har man ikke noe annet valg enn å slappe helt av 😉
      Håper tirsdagen og resten av uken blir bedre for deg snuppa!
      Nyt resten av hviledagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg