ELLE OG IS


Fredag og helg! Det er alltid deilig.
Nå er jeg riktignok fortsatt syk, slik at det blir en rolig helg. Etter en tur hos legen viste det seg at jeg har fått halsbetennelse og bronkitt. Jeg som trodde det bare var en vanlig influensa. Jeg ble syk allerede på begravelsesdagen til mamma. Det er nøyaktig to uker siden i dag! Kroppen er svak og sliter etter alt som har skjedd de siste månedene. Det blir en antibiotikakur i håp om at det gir kroppen litt ekstra styrke mot disse basiluskene.  

Akkurat nå skal jeg sette meg ned å koble ut med Elle,is og mulberrys.
Riktig god fredagskos.
Jeg fant denne nye isen, Royal med karamell, på butikken i dag. Da måtte den selvfølgelig prøves med en gang. Den var knallgod!! Jeg har fått en ny favorittis. Etter et raskt google søk, fant jeg ut at den finnes i flere smaker. Gjett om de skal testes snarest!

Håper du får en fantastisk helg :grin:
Ha en riktig god fredag.

Kristine

16 kommentarer
    1. Rebecca:
      Nei, det gjør jeg ikke. Det er viktig å huske på at ingen kalkulator eller utregner kan regne ut ditt nøyaktige kaloriforbruk. Det er kun et estimat og kan være feil med så mye som 5o %.

      Takk for det 🙂

    2. emilie:
      Kjære Emilie.
      Jeg får virkelig vondt av dine ord. Husk at du ikke kan leve livet til moren din. Hun er selv ansvarlig. Om hun ikke ønsker å gjøre en forandring, kan du ikke gjøre det for henne.
      Hva sier legen hennes? Ofte vil det være til god hjelp at noen utenfor tar en prat og faktisk forteller alvorligheten rundt det å være fet. Nå skal det sies at det er stor forskjell på å ha noen kilo for mye enn å være ekstremt overvektig. Jeg vet ikke hvor på skalaen din mor er. Uansett, er det viktig at hun vet hva hun gjør med kroppen sin og hvor mye skade hun kan påføre seg selv.
      For din del vil jeg på det sterkeste anbefale deg å oppsøke en psykolog. Det høres ut som om din mors situasjon gjør deg deprimert. Det er viktig å kunne prate ut om situasjonen og da aller helst ha en profesjonell som kan hjelpe deg igjennom prosessen, råde og veilede deg. Det er virkelig ingen skam å få hjelp. Selv har jeg gått til psykolog i flere år. Jeg ser heller på det som en styrke å tørre å innrømme at man trenger en hjelpende hånd.

      Ta vare på deg selv. God klem.

    3. kjære kristine, håper det går bra med deg. hvis ikke, bare vent – det går alltid bra til slutt 🙂
      jeg har et spørsmål til deg. moren min har fedme og har i så mange år jeg kan huske prøvd å slanke seg. det har stresset meg psykisk i hele min oppvekst, men særlig nå. jeg har et ganske rolig liv selv men jeg merker at vekten til moren min påvirker meg dårlig, jeg får sjeldent til å sove og gråter masse. helt siden i fjor har jeg begynt å spise utrolig sunt, nettopp fordi jeg trodde at hvis jeg bare satte et eksempel så ville jeg kanskje inspirere henne. jeg handler med henne, vi handler sunne matvarer. men hun går ikke ned. hun spiser doble porsjoner middag, har altfor mye smør på knekkebrødene, spiser generelt for mye. jeg har prøvd å si dette til henne men hun nekter for det og står fast på at så lenge hun bare kutter ut godterier vil hun gå ned i vekt. men hun spiser bare det 1 gang i uken nå og har gjort det lenge og hun går ikke ned.
      jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, annet enn å prøve å spise sunt selv og lite. jeg blir så kvalm av å se henne spise at jeg sjeldent orker å være i stua med henne på kveldene og prøver å unngå henne så mye som mulig når jeg vet det er muligheter for at hun kan spise. jeg hater å leve slik.
      hva ville du gjort?

    4. En riktig god bedring til deg! Den pølsegrateng oppskriften du postet i går så skikkelig digg ut, kosemat nå i høstværet. Ønsker deg en god helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg