DOBBEL SJOKOLADEMUFFINS


Jeg elsker å bake, det vet dere jo! Og at jeg har en svakhet for sjokolade, er dere også fult klar over.
I dag har jeg en typisk hangover søndag. Når jeg våknet alt for tidlig, var det deilig å traske inn på kjøkkenet og ta en bakerunde. Det finnes ikke noe mer avslappende og givende enn å stå på kjøkkenet og kreere frem noe lekkert og deilig.

Resultatet ble disse utrolig gode  sjokolademuffinsene. Å, så godt!
Myke, safte og gode sjokolademuffins med deilig sjokoladekrem.
Dobbel sjokoladeglede!
Muffinsene kan fint spises uten glasur, men jeg anbefaler å lage glasuren også. Det tar muffinsene til nye høyder.
Håper det smaker.

Dobbel sjokolademuffins
10 stykk

Sjokolademuffins

2 egg
15 g mocca-protein (kan byttes ut mot annen tørrvare; mandelmel, speltmel)
15 g mandelmel
20 g kokosmel (kan byttes ut mot annen tørrvare; mandelmel, speltmel)
100 g mager kesam*
2 ss kakaopulver
1 ts bakepulver
4 ss sukringold
1/3 ts salt
Ca 1 dl melk*

Skill eggehviten fra eggeplommen.
Bland sammen eggeplommene med proteinpulver, mandelmel, kokosmel, kesam, kakao, bakepulver, sukrin, salt og melk.
Stivpisk de to eggehvitene.
Ved sjokoladerøren inn i eggehvitene.
Ha røren i 10 muffinsformer.
Stek på 175 grader i 15 minutter.
Avkjøl.

Sjokoladeglasur

300 g philadephia
20 g mocca-protein, kan sløyfes
3 -4 ss sukrinmelis
2 ss kakaopulver
1 ss kald kaffe, kan sløyfes
1/2 ts vaniljepulver

Bland sammen alle ingrediensene.
Del muffinsene i to og ha over glasuren.
Server og nyt!


*Om du vil ha en melkefri variant kan du bytte ut kesam og melk med kokosmelk. Da totalt 2 dl kokosmelk isteden.


Ser det ikke godt ut? De smaker enda bedre enn de ser ut!
Ha en fortreffelig søndag, søtinger :grin:

Kristine  

8 kommentarer
    1. Mari:
      Det er det ingen fasitt svar på. Det kommer ann på hvor sulten du er og også hvor store måltidene dine er 🙂

    2. De så utrolig gode ut! 🙂
      Men jeg lurer på en ting som jeg håper du kan svare på. Når jeg spiser frokost så skal det gå 3-4timer til neste måltid mener man da at det er 3-4timer til lunsj eller et mellommåltid? Jeg er helt grønn på når jeg skal ta et hovedmåltid og når jeg burde ta et mellomlmellommåltid.. Håper på svar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg