TIRSDAGSPIZZA

Hei hei skjønninger! 
Da er nok en uke i god gang og tirsdagen er her allerede. Håper uken har vært bra så langt.

Det er nesten flaut å si det, men jeg er altså fortsatt syk! Jeg føler meg heldigvis mye bedre enn forrige uke, så det går fremover. Jeg har også fått uskrevet pencillin i håp om at tilfriskningsprosessen går litt fortere. Kryss fingrene med meg, for nå er jeg veldig klar for å komme tilbake til hverdagen! 


Cravet etter pizza var stort i dag. Jeg har i grunn ganske sjeldent heftige cravings (bortsatt fra like før den rød uken i måneden), men i dag måtte, ja, virkelig måtte, jeg ha pizza. Siden energien ikke er på topp, orket jeg ikke bryet med å lage bunn, fyll og lignende. Isteden ble det speltlompepizza. Sunn og god tirsdagspizza, laget på en – to – tre.

Speltlompepizza ala tirsdagspizza

Ønsket mengde spetlomper
Kesam eller lett rømme
Rødløk i tynne skiver
Krydder: pepper, hvitløkskrydder, urtesalt og oregano
Revet ost, jeg brukte en blanding av jarlsberg og parmesan
Chorizopølse, jeg bruker Jacobs sin som har et høyt innhold av kjøtt*
Avokado i biter

Skru ovnen på 225 grader.
Smør lompene med kesam / lett rømme. Ha over rødløk i skiver. Ha over krydder. Topp så med revet ost.
Legg over biter av chorizo eller andre kjøttyper. 
Stek lompene på nest nederste rille i 10 minutter.
Topp med avokado og spis.

*Chorizo kan du bytte ut med andre kjøtttyper som skinke, kyllingbiter, bacon eller lignende, eller rett og slett droppe det om du ønsker det.
Da det mye smak i chorizopølsene, vil jeg anbefale å bruke ekstra med krydder om du velger en annen kjøtttype.


Nå sitter jeg å tygger i meg en Questbar med double choclate
Dette er den helt siste jeg har! Jeg har bestilt flere pakker, så jeg håper de kommer snart.
Angående Questbarer. Xlife har forresten 15 % på alle Quest her, akkurat nå. Da sparer du femtifire kroner per pakke.

Ha en fortsatt god tirsdag da dere :razz: 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg