hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BENTRENING OG TO RUMPEFAVORITTER

  • 07.09.2016, 18:15


Onsdag og bentrening stod i kalenderen. Hver sndag skriver jeg nemlig inn mine planlagte treningskter i kalenderen. P den mten vet jeg nr jeg skal trene og hva jeg skal trene, og jeg m da prioritere treningen fordi jeg har satt av den tiden som en hvilken som helst annen viktig avtale. En treningskt er tross alt en viktig avtale med meg selv, hvor jeg fr vrt i bevegelse, trent ut negative tanker og hentet inn energi. 
Uansett, jeg hadde en god benkt med tunge kneby, sumo marklft, smale lette kneby og to rumpefavoritter; pull through i kabel og dype kneby i kabel.

SAMSUNG CSC
Her ser du pull through i kabel.
Jeg synes dette er en helt fantastisk rumpevelse. Jeg holder vektene lette, gjr 12 -15 repetisjoner og passer p skvise rumpen godt i sluttposisjonen. 

Slik gjr du:
Fest et tau i kabelmaskinen. Ta et godt tak i tauet og g to skritt frem. Stram magen slik at ryggen forblir i en naturlig posisjon under hele velsen. Kroppsvekten skal ligge p helene. Ved hovedsakelig bruke en bevegelse i hoften, senker du deg ned, akkurat som om du skal sette deg litt tilbake. Du ser bunnposisjonen p bildet over. Press s overkroppen frem og opp ved bruke rumpen og bakside lr. Skvis rumpemusklene godt p toppen og hold et par sekunder, fr du gjentar velsen igjen. 


SAMSUNG CSC
Her ser du kneby i kabel
Denne liker jeg ogs best nr jeg trener med relativt lette vekter slik at jeg klarer omtrent 12 -15 repetisjoner. Da kan jeg spenne rumpemuskulaturen og f god kontakt under hele velsen.

Slik gjr du:
Fest et tau i kablene. Ta et godt tak i tauet, g et skritt tilbake og lft tauet slik at du har det p skuldrene dine. St med bena i hoftebreddes avstand. Stram magemuskulaturen slik at ryggen forblir nytral. Sett deg s tilbake, akkurat som om du skulle sette deg ned p en liten krakk. G s dypt ned som du klarer. Du ser bunnposisjonen p bildet. Skyv deg s opp igjen. Gjenta. 
 

Har du en rumpefavoritt? :grin: 

Kristine ♥

Susanne

07.09.2016 kl. 21:47
Hip thrust ee digg!

Kristine

08.09.2016 kl. 17:31
Susanne:
Ja, den er ogs fin :)

Janne

08.09.2016 kl. 10:27
Bruker pull trough mye sjl. Det svir p slutten der :-P

Kristine

08.09.2016 kl. 17:31
Janne:
Hihi.... Det er sant :)

08.09.2016 kl. 11:17
Hei, dette er sikkert litt for personlig, men jeg har forsttt det slik at du har lidd av spiseforstyrrelse?

Hvor "alvorlig" var det? Hva gjorde at du bestemte deg for bli frisk? Hva spiste du? Nr begynte du trene igjen, hvis du i det hele tatt sluttet?

Kanskje du kunne lagd et innlegg om dette? <3

Kristine

08.09.2016 kl. 17:31
Anonym:
Hei du.
Jeg kommer ikke til lage et eget innlegg om akkurat dette, da det er et vanskelig tema hvor jeg synes det er vanskelig formulere meg riktig. Jeg fler meg ogs litt ferdig med den historien. Men jeg kan selvflgelig svare p dine sprsml :)

Det var veldig alvorlig. Jeg holdt p d og har i dag litt hjerteproblemer pga spiseforstyrrelsen.
Nyaktig hva som gjorde at jeg ville bli frisk er vanskelig si, men jeg knakk sammen da legen sa til meg at jeg aldri kom til kunne f barn, at jeg hadde delagt kroppen min s mye at den muligheten var borte. Etter det begynte jeg spise. Da spiste jeg igrunn alt. Jeg sluttet aldri trene, men endret treningsrutinene mine.
Jeg vil p det sterkeste anbefale deg oppske en dyktig psykolog eller en enhet for spiseforstyrrelser. Det er en alvorlig sykdom som er utrolig vanskelig bli kvitt p egenhnd. Og den delegger s enormt mye. Det er ikke verdt kaste bort livet p noe slikt.
God klem <3

Anastasia

08.09.2016 kl. 15:49
Prvde kneby i kabel o dag. Den likte jeg godt :-D

Kristine

08.09.2016 kl. 17:26
Anastasia:
S moro at du likte den godt :)

Lilly

11.09.2016 kl. 19:00
Hip-thrust er favoritten min men skal absolutt prve disse to, de s s spennende ut :D

Kristine

12.09.2016 kl. 09:00
Lilly:
Hip thurst er god, ja. Liker den ogs. Moro variere litt da :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no