JEG ER IKKE VILLIG TIL Å GJØRE DET SOM TRENGS

De av dere som har fulgt bloggen en stund, vet at jeg har vært i mye bedre “utseendemessig form” enn hva jeg er i dag. Jeg har hatt en fettprosent som er langt lavere, gått rundt med six pack året rundt, hatt blodårer oppover magen og genrelt vært “ripped”. Her om dagen fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke ser slik ut lenger. Svaret er enkelt og greit; jeg er ikke villig til å gjøre det som trengs. 

SAMSUNG CSC
Meg for tiden – trening, helse og mat skal være moro, gi energi og glede!

For all del. Jeg synes det er kult å ha tydelige mageruter, men det krever for mye! Jeg gidder rett og slett ikke være så opptatt av hva jeg spiser og hvordan jeg trener. Jeg trives mye bedre nå hvor jeg spiser det jeg ønsker, stort sett sunt og variert, men med rom for en sjokoladebit her og en is der. Og jeg kan trene akkurat slik jeg vil og ta meg en hviledag eller to om jeg føler for det.
For å være helt ærlig, er det nok heller ikke sunt for en jentekropp å gå rundt med såpass lav fettprosent. Jeg må i hvert fall si at jeg føler meg mye bedre nå, både med tanke på energi, konsentrasjon og humør.

Dette gjør det ikke verdt å skulle gå inn for å ha en lavere fettprosent. Da må jeg gi avkall på å for eksempel skulle gå ut å spise med venner, dra så mye på ferie som jeg gjør, og mye av fritiden min. Jeg vil fryser mye, jeg vil føle meg mer sulten og slapp, jeg vil ha dårligere energi og humør, jeg har ikke muligheten til å spise snop når jeg vil, jeg må bruke mer tid på trening, og en rekke andre ting. Alt dette gjør at jeg ikke er villig til å ta steget for å komme dit. Jeg må også si at jeg føler meg mer fin og kvinnelig nå. Jeg er jo fortsatt i god fysisk form, men jeg har mer former – jeg elsker det! Personlig synes jeg kroppen min aldri har vært bedre enn det den er nå!

Om du har et mål du ønsker å oppnå, lønner det seg å tenke seg om to ganger. Er du virkelig villig til å gjøre det som trengs for å komme deg dit? Om ikke, er det egentlig så farlig? For om du har det bra der du er idag, hvorfor ikke bare nyte det!

Kristine ♥

40 kommentarer
    1. E:
      Takk for den informasjon E. Det har jeg faktisk ikke tenkt over at det bildet er kjempe gammelt! Skal fikses med en gang!
      Og takk for hyggelige ord 🙂

    2. Jeg synes helt klart at du ser helt sinsykt bra ut nå – og det synes jeg helt ærlig ikke at du gjorde før. Du har jo alltid vær søt altså, men kroppen din er helt smashing nå! Synes forresten du burde byttte det bildet som kommer med kommentarene, det er vel fra da du ikke så sunn ut?

    3. Erica:
      Gratulerer med flott vektoppgang Erica. Det vet jeg du har jobbet hardt for! Knall bra 🙂
      Okidoki. Regner med at du skriker ut når tiden kommer <3

    4. Dijana:
      Ja, det er i grunn litt skummelt i seg selv. Det sier noe om hvordan samfunnet har blitt, men kropp definerer ikke et menneske! <3

    5. Julie:
      Takk for det Julie. Jeg må si at jeg føler meg bedre enn noen sinne. Det viktigste er jo å være lykkelig og å ha det bra! Igjen, takk for hyggelige ord. God klem <3

    6. Kristin H. G:
      Jeg tror det er noe med det at selvtillit er det peneste en kan ha. Med god selvtillit ser en alltid bedre ut! 🙂

      Uff, historien du forteller gjør meg vondt. Hvorfor i all verden hengte hun deg ut???? Hvem er dette snakk om? Som du sier, kropp definerer ikke et menneske. Vi er da mer enn som så!

    7. Synne:
      Denne må jeg rette opp i. Det jeg mente var at jeg har vært mer “ripped”. Nå føler jeg meg bedre enn noen sinne! <3

    8. recoveryinspiration:
      Livet er jo så mye mer enn trening og kosthold. En skal jo være glad og lykkelig.
      Tusen hjertelig takk for gode ord. Sender deg en varm klem <3 Stå på!

    9. A:
      Her ble det en missforståelse. Jeg mener også selv at jeg ser bedre ut enn noen sinne. Jeg føler meg også knall bra! det jeg mente at rent atletisk, har jeg sett mer “ripped” ut 🙂

    10. Jeg må bare si at det med at du har vært i bedre “utseendemessig form” tidligere er BARE TULL! Så lenge jeg har lest bloggen din så mener jeg helt bestemt at der er NÅ du helt objektivt ser best ut! Du er dritfin <3

    11. Jeg synes du er så inspirerende. Og du ser mye sunnere og finere ut nå, synes jeg! Du ser trent ut, men samtidig glad ut! Og det er så viktig <3
      Du er mitt forbilde på mange måter. Sliter selv med anoreksi og prøver å jobbe meg fremover <3

    12. Hvordan kan du si at du har sett bedre ut, du ser jo råbra ut!! Du er jo super trent, og har nok av mageruter!! Du er en stor motivasjon!

    13. Etter flere år med spiseforstyrrelser og konstant dårlug samvittighet, var dette veldig deilig å lese! Du er en stor inspirasjon og ett forbilde🙌🏻 Tusen takk❤️

    14. Du ser HELT nydelig ut!
      Har begynt å lese bloggen din for litt siden, og er blitt fast leser. Superinspirerende og fin blogg!!

    15. Det gleder meg stort å lese dette. Jeg heier på deg! Du har så rett! Og du ser utrolig bra ut, mest av alt fordi du ser så lykkelig ut og trives med deg selv <3
      Det var en på ig som hengte seg sykt oppi vekten sin post fitnesskonkurranse, hun postet bilder av sin flotte kropp som hun mente var feit og stygg, noe den ikke var, og hun ble sint da jeg sa at vekta ikke betyr alt. Hun lot tallet på vekta definere henne. Det provoserte meg at hun påstod det og grneraliserte det for alle. Jeg har slutta å følge henne, men hun hengte meg ut på bloggen, som jeg har valgt å ikke lese. Jeg er helt for diskusjon som er saklig, men når det blir personangrep, da er det på tide å tie. Kroppspresset er større enn noensinne, og jeg har kommet til det punkter hvor kroppen ikke definerer meg! Sosiale medier kan være så skadelig hvis man følger feil kontoer... vær på vakt!
      Heia Kristine!:))))

    16. Så deilig å høre, Kristine. Og jeg er helt enig, heller en kropp som er sunn og rask, med masse energi enn seks firkanter på magen 😉
      Og så fint det nye designet ditt er!!

    17. Takk for at du deler 🙂 Er nok ikke så lett å forstå hvor mye det faktisk krever å se slik ut. 🙂 Jeg har ikke prøvd heller men prøver å holde meg i aktivitet for helsen sin skyld 🙂

    18. Jeg synes du ser lykkeligere og bedre ut enn noen sinne! Du har jo fortsatt blodårer på skuldrene, så ser ut som at du er veldig godt trent! I tillegg sprer du positivitet, trenings- og matglede. Du viser at det er mulig å ha en godt trent kropp, samtidig som at man kan unne seg både is og smågodt. Jeg digger bloggen din og deg, og det er en sann glede å lese innleggene dine! Unner deg virkelig alt godt 🙂

    19. Du er frisk og ser helt fantastisk ut! At noen stiller spm som dette er i seg selv bekymringsfullt…du har jo mange ggr sagt at du led av spiseforstyrrelser før. Du har vært igjennom en tøff kamp, og godt er det at du ikke gidder å leve det livet mer 🙂 Hurra for friskheten!!! Og hurra for deg 🙂

    20. Syns du ser mye bedre ut nå 😍 Veldig fin muskelmasse og sunn fettprosent. Helt nydelig rett og slett.

    21. Du ser kjempebra, trent og atletisk ut 😀 Selv har jeg endelig blitt mer kvinnelig. Har gått opp 14 kg, har normal fettprosent og nok av rumpe og former 😉 Hurra!
      Btw. Oslotur blir dessverre berre forskyvet og forskyvet. Derfor jeg ikke har gitt lyd fra meg ang.det altså 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg