www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TO BRA MAGEØVELSER

  • 06.03.2017, 16:43


Et spørsmål jeg ofte får er hvilke mageøvelser jeg gjør. Mange tenker på magetrening som en metode for å få six pack. Magetrening er så mye mer enn det! Magemuskulaturen er en viktig del av kjernemuskulaturen din, som du trenger til absolutt alle bevegelser og daglige gjøremål. Selv liker jeg å variere øvelsene. Akkurat nå er dette to bra mageøvelser som jeg bruker.



V-crunch med vektplate

Denne øvelsen er god for å stabilisere mage, hovedsakelig de rette magemusklene, og korsryggen. 
Sitt på gulvet med rumpen godt plantet i underlaget. Hold en vektplate i hendene foran brystet. Bøy bena og hev dem fra gulvet. Finn balansen slik at du klarer å holde utgangsposisjonen, slik du ser på det øverste bildet. Senk så overkroppen og underkroppen kontrollert til du nesten berører ryggen og føttene med gulvet. Løft deg rolig tilbake til utgangsposisjonen. Gjenta. 




Russian twist med vektplate

Her får stabilisert magemusklene, da med fokus på de skrå magemusklene, og korsryggen. 
Sitt på gulvet med rumpen godt plantet i underlaget. Du kan velge å ha knærne bøyd og føttene på gulvet, dette er den enkleste varianten, eller du kan ha føttene hevet fra gulvet, slik jeg har på bildet. Hold en vektplate i hendene foran brystet. Roter til den ene siden med rolige bevegelser, ved å vri overkroppen mens underkroppen holdes i samme rette posisjon. Roter så langt du klarer før du snur og roterer tilbake til utgangsposisjonen, og deretter til den andre siden. Gjenta. 

Gjør gjerne disse to mageøvelsene i et supersett slik at du først gjør 12 -15 repetisjoner med v-crunch og deretter med en gang gjør 12 -15 repetisjoner med russian twist. Ta så en pause før du gjentar to ganger til, slik at du har gjennomført 3 sett. Da håper jeg du blir støl!
Hva er dine favoritt mageøvelser? :grin: 


Kristine ♥

Hege Kristin

06.03.2017 kl. 16:56
så fine øvelser :D

Kristine

07.03.2017 kl. 06:46
Hege Kristin:
Ja :)

Victoria Larsen

06.03.2017 kl. 17:00
Jeg bruker selv ofte den siste, men takk for de andre tipsene! :D

Kristine

07.03.2017 kl. 06:46
Victoria Larsen:
Bare hyggelig du :)

06.03.2017 kl. 17:03
Jeg liker disse to godt, jeg å👌🏾👏🏾

Kristine

07.03.2017 kl. 06:45
Anonym:
:D

Andra

06.03.2017 kl. 17:07
Takk for tips. Jeg liker kapteinens stol også :-)

Kristine

07.03.2017 kl. 06:45
Andra:
Ja, den og benhev generelt liker jeg også :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits