ETTBENS SKRÅ BENPRESS

Det har ikke blitt mye til trening denne uken, men sykdom og kropp kommer i første rekke. Selv om jeg er syk, håper jeg dere er i tipp topp form og fortsetter med gode treningsvaner. Derfor tenkte jeg å vise dere en av mine favoritt benøvelser, ettbens skrå benpress. Dette er en øvelse som tar godt på rumpemuskulaturen og på forside lår. Og det liker vi jo! 


Jeg har på meg Tights fra RunAndRelax, Nike sko, Adidas jakke og topp fra hm

I et treningsprogram er det alltid lurt å inkorporere en ettbens øvelse eller to, for å sikre at du ikke for styrkeforskjeller i bena.  Ettbens skrå benpress synes jeg er super i slutten av en benøkt for å presse ut det siste jeg har, og for å kjenne at det brenner i rumpen. Om du ikke allerede har prøvd den, må du teste den på neste treningsøkt!

Slik gjør du
Sett deg godt til rette i benpressapparatet. Vri så underkroppen slik at du legger den ene siden av rumpen og låret ned på setet. Plasser det andre benet skrått på fotplattformen foran deg. Foten skal plasseres omtrent midt på plattformen og tærne skal peke skrått oppover. 
Utfør så en vanlig benpress ved at du presser foten rolig fra deg, før du så senker foten mot deg igjen.
Gjenta til du har gjort ønsket antall repetisjoner og bytt ben.

Uansett trening eller dei denne lørdagen, ta på deg et smil og nyt helgen :grin: God helg! 

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg