hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EN EFFEKTIV UKE

  • 17.09.2017, 15:40


N som jeg er i praksis, er det mye som skjer p en gang og dagene er hektiske. Dere har spurt meg hvordan jeg jeg fr tid til alt. Derfor vil jeg dele mine tips for en effektiv uke. 

- Si nei
Du kan ikke si ja til alt og f med deg alt. Jeg er en person son alltid vil hjelpe de jeg er glad i, alltid vil stille opp, og er en som hater si nei. Med rene har jeg lrt at det gr rett og slett ikke. Jeg kan ikke rekke alt! Er det noe du kjenner at ikke er veldig viktig for deg eller noe du ikke m gjre, s si nei. Det er ingen skam si nei! 


- F i deg bra nring 
Gode mltider som gir deg nok energi og nringsstoffer, er alltid viktig, men ekstra viktig i hektiske perioder. Skal du prestere godt, m kroppen din f riktig drivstoff. Fokuser p gode mltider med grove karbohydrater (havregryn, frukt, poteter, knekkebrd, grovbrd og lignende), en god proteinkilde (laks, egg, kjtt, fisk, skinke, melkeprodukter, bnner, linser og lignede) og en fettkilde (avokado, meierismr, ntter, egg, osv). Er du sulten mellom mltidene, snack p frukt og ntter. Prioriter mat og fyll p med god nring gjennom hele dagen. 

- Gjr en ting av gangen
Jo mer vi har gjre, jo mer prver vi gjre flere ting p en gang. Men da blir vi stort sett ogs mindre effektive. Gjr en ting av gangen. Skal du skrive ferdig en skoleoppgave, s gjr det og fokuser ene og alene p akkurat denne oppgaven. Er du p trening, s legg vekk mobilen og mailsvaring. Nr du er ferdig med det, da kan du g videre p neste oppgave. Gjr en ting av gangen og fokuser p det som er akkurat her og n. 

- Legg inn trening i ukeskalenderen
Trening er terapi for for sjelen. Om jeg ikke trener blir jeg gal! Her kobler jeg ut, fr vekk negative tanker og henter inn positiv energi. Uansett hvor hektisk timeplanen din er, sett av 45 -60 minutters trening 2- 3 ganger i uken. Trening gir bedre energi og humr, samtidig som det gjr at du kan vre mer effektiv nr du frst gjr en oppgave. 

 - Sett av tid til koble av
Nr det er hektisk er det ekstra viktig med pauser hvor du kan koble helt av, slik at hodet fr hvile og du fr hentet inn nok energi. Ja, jeg vet det kan vre vanskelig ta en pause p de mest hektiske dagene, men klarer du ikke koble av, kan det fort fre til kronisk stress, drlig svn og drlig konsentrasjon.  Jeg m selv ha minst en halv time om dagen hvor jeg kobler av. Skalt meg-tid. Det kan vre at jeg tar meg en halv time p sofaen med podcast p ret, at jeg baker, ser p noe p netflix, setter meg ned leser i en bok eller noe helt annet. Gjr noe (eller ingenting) som fr deg til koble av.

Med disse triksene er i hvert fall jeg langt mer effektiv. Hper du fr en effektiv uke du ogs :razz:


Kristine  ♥ 

Hanna

17.09.2017 kl. 16:22
Takk for fine tips :-)

Kristine

18.09.2017 kl. 17:18
Hanna:
Glad du liker dem :)

Grete

18.09.2017 kl. 10:52
Fr prve vre litteratur effektiv denne uka da :-P

Kristine

18.09.2017 kl. 17:18
Grete:
Hper uken din blir bra :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no