OM Å DRA PÅ FERIE ALENE, HOLDE SEG UNNA SOSIALE MEDIER OG TRENING PÅ FERIE

Tre ting har gått igjen den siste uken, og det er henvendelser angående hvordan det er å dra på ferie alene, hvorfor jeg har vært så lite aktiv på sosiale medier og om jeg absolutt må trene mens jeg er på ferie.

På utflukt ved Alcazaba

Når det gjelder å dra på ferie alene, synes jeg det er helt fantastisk! For all del, det er veldig hyggelig å reise sammen med andre, venner, familie eller kjæreste, men det er noe eget med å reise alene. Som noen av dere muligens husker, ferierte jeg nesten fire uker alene i Asia i fjor sommer. Jeg personlig, slapper bedre av når jeg er alene enn når jeg er sammen med andre. Denne ferien hadde jeg behov for å hente meg inn etter en periode med ekstremt mye jobb og for meg er det da mer nyttig å feriere alene.
Fordelen med å være alene på ferie, er at du kan gjøre akkurat det du føler for! Jeg står opp som jeg vil, gjør det jeg vil, jeg spiser når, ja, jeg tar et minutt av gangen og gjør akkurat det jeg har lyst til. Det er også slik at det er utrolig enkelt å bli kjent med andre personer når du reiser alene. De gangene jeg har reist alene, blir jeg alltid kjent med nye mennesker og blir stadig overrasket over hvor hjelpsomme og vennlige andre er. Jeg føler også det er slik at jeg blir bedre kjent med meg selv hver gang jeg har reist alene. Jeg blir på en måte bedre kjent og mer trygg på den innvendige Kristine og hvem jeg egentlig er. Å reise alene, er absolutt noe jeg anbefaler alle å gjøre!

Koser seg på stranden med poke bowl

Når det kommer til hvorfor jeg har vært så lite aktiv på sosiale medier, er det rett og slett fordi jeg trengte en pause. Jeg har fått flere reaksjoner på at de blogginnleggene jeg la ut var veldig generelle og at jeg ikke har oppdaterte mye på instagramstory, @kristine_aure. Jeg har flere ganger skrevet om det å ikke leve på telefonen sin, blant annet her. Det er noe jeg virkelig synes er viktig. I dagens samfunn sitter de fleste av oss alt for mye på telefonen og vi bruker timevis på å oppdatere facebook, twitter, instagram og snapchat. Jeg tror det er viktig å spørre seg selv hvem vi egentlig gjør dette for? Hvem er det vi prøver å imponere eller få oppmerksomheten til?
Disse dagene har jeg tatt så og si helt fri fra alt som heter blogg og instagram, ja, sosiale medier generelt. Jeg har faktisk stort sett ikke hatt med meg kamera eller telefon, det lå igjen leiligheten. Jeg vet at jeg med jevne mellomrom trenger en slik “digital -detox”. Det gjør vi alle. Da blir vi minnet på at livet ikke er på telefonen og at det å skulle være hele tiden, oppdatere sine egne sosiale medier eller følge med andres liv på deres sosiale kanaler, har veldig liten verdi og gjør ikke livet ditt spesielt mye rikere. For all del, jeg synes sosiale medier er kjempe morsomt og det kan være et sted hvor man henter mye inspirasjon. Jeg vil likevel råde alle til å ta seg en pause i ny og ne, løfte blikket opp og se verden rundt deg, livet ditt og de menneskene som du er med. 

nor

Happy after selfie, etter en treningsøkt

Når det gjelder trening på ferie og om det er noe jeg på død og liv må gjøre, så skrev jeg om dette på instragram. Det er ikke slik at jeg absolutt må trene på ferie. For meg er det slik at ferie betyr å gjøre akkurat det jeg har lyst til, føler for og det jeg finner glede i. Trening er ofte en del av det. I løpet av ferien i Malaga, har jeg trent tre ganger.  På min neste ferietur blir det kanskje seks….Eller null! Er jeg på ferie, tar jeg en dag av gangen. Har jeg lyst til å trene, gjør jeg det. Har jeg ikke lyst, gjør jeg det ikke. 
Jeg undrer stadig på hvorfor det er slik at folk flest forbinder trening med noe negativt, som en slags straff? For meg er trening noe lystbetont. Det er noe som gir meg godt humør, og som får meg til å føle meg sterk, energisk og selvsikker. Det er ordentlig meg -tid! Trening er altså noe jeg gjør fordi jeg har lyst. Enten jeg er på ferie eller om det er hverdag. 

Foran Pompidou

Denne ferien har jeg kost meg maksimalt i mitt eget selskap. Dagene har bestått av strand, sol, bikini, bading, masse god mat, sangria, iskrem, by sightseeing OG trening. Jeg kunne ikke ha hatt det bedre :grin:

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Marita:
      Jeg booket alt hver for seg. Jeg liker best å bo i en leilighet når jeg er alene og da er det mye rimeligere å booke hver for seg.
      Om det er noe du har tenkt på en stund, vil jeg absolutt anbefale deg å go for it. Du vil ikke andre 🙂

    2. Veldig bra skrevet Kristine. Jeg trener selv på ferie. Ikke nødvendigvis hver eneste dag, men jeg synes det er godt å bevege kroppen. Skjønner virkelig ikke hva som er galt med det. Det viser bare at hodet ditt er med på veien tenker jeg. At du trener fordi du har et hjerte for det. Keep up the good work 🙂

    3. Tøff du som reiser alene. Har vurdert dette selv siden jeg ikke har så mange å reise med. Men er noe som holder meg igjen, skal sies jeg har veldig flyangst også, så det setter noe stopper. Men kanskje en dag 🙂
      Reiste du med et reiseselskap? Eller booket du fly og hotell vær for seg?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg