RO- INTERVALLER 500 x 5

Tidligere i uken kjørte jeg intervaller, 500 x 5 på romaskinen. Fy søren så svett jeg ble. Pulsen bruste virkelig! En annerledes intervalløkt som jeg kjente godt i både rygg, lår og armer, samtidig som hjertepumpen virkelig får kjørt det. Denne intervalløkten må du teste!

Ro -intervaller 500 x 5 
Varm opp med å ro 400 -500 meter.
Start rolig, fokuser på riktig teknikk og øk intensiteten gradvis.

Intervalldelen
Ro 500 meter så raskt du klarer. Ta så en pause på 2 minutter. Gjenta 5 ganger.
Når intervalldelen er ferdig, har du altså rodd 500 meter 5 ganger.

Trapp så ned med å ro rolig 3 -4 minutter.


For å få aktivert benmuskulaturen mest mulig og få best effekt når du ror, skal du rette ut bena helt i ytterposisjonen, før du begynner å dra rohåndtaket inn mot brystet. Før så håndtaket tilbake ved å strekke ut armene, og så deretter følge etter med overkroppen og så knærne. Stram coremuskulaturen under hele økten, slik at du holder en nøytral ryggposisjon.


Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Fin økt, må prøves. Det å ro én gang og gjenta 5 ganger blir jo seks runder. Men du mener 5? 🙂

    2. Fint med intervaller som ikke bare er løping. Jeg lan Ikke løpe. Men disse skal jeg prøve.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg