CHOP SUEY

En dag uten trening er en dag uten mening:grin:
Jeg savnet styrketrening etter å ha hatt fri noen dager.
I dag kriblet det i kroppen etter å løfte vekter!
Jeg føler meg fortsatt ikke helt tipp topp, så jeg tok en koseøkt på rygg og mage med lette vekter.
-Nedtrekk
4 sett * 8 -9 repetisjoner 
-Enarms roing
3 sett * 6 -9 repetisjoner
-Stående roing
3 sett * 12 repetisjoner
-Sittende roing
3 sett * 10 -11 repetisjoner
-Situps i skråbenk
3 sett * 12 repetisjoner
-Planke med benløft
3 sett * 15 repetisjoner
Jeg avsluttet med 20 minutters gange på møllen.


Jeg lagde noe fantastisk godt til middag.
Chop suey grønnsaker med biff toppet med mozarella.
Himmelsk.
Da kjæresten viste meg at chop suey kan lages sunt, ble jeg hektet og har lagd det mange ganger siden.
Det er raskt, enkelt og kjempe godt.


Jeg starter med å kutte brokkoli i buketter og har i en varm panne. Deretter har jeg i finhakket hvitløk og chili, før jeg kutter opp rødløk, sopp, paprika, minimais og vårløk og har over i pannen.
I en bolle blander jeg sammen en del soyasaus og tre deler vann og litt jbk-mel. Kok det hele opp i mikroen og tilsett eventuelt mer jbk-mel slik at sausen blir tykk.
Hell sausen over grønnsakene og la putre noen minutter.
Server.
Du kan gjerne tilsette kjøtt i chop sueyen også.
Jeg velger som regel å ha kjøttet ved siden av, som i dag. Da stekte jeg ytrefilet av storfe og hadde over mozarella det siste stekeminuttet.
Så godt og så sunt!


Dessert kommer jeg ikke unna.
Nå setter jeg meg ned i sofaen med noe søtt, en kopp te og skolebøkene.
Jeg brukte proteinrull oppskriften, men rullet den ikke sammen. Isteden skar jeg den i firkanter og hadde over skyr naturell og sukkerfritt syltetøy.

Ha en super kveld :grin:
Vi er halvveis til helg.

Jeg skal få svart på alle kommentarene deres i løpet av kvelden eller morgendagen.
Beklager at det har tatt noen dager, formen har rett og slett ikke vært på topp.
Kristine 

17 kommentarer
    1. Hei Kristine,
      Bloggen din er virkelig inspirerende! Lurer på hvilket eller hvilke proteinpulver du bruker og foretrekker?
      Lurer også på om du bruker fiberfin? kan du forklare helt kort hva fiberfin og bakepro skal være godt for?
      Hilsen Lisa 😀

    2. Hei! Hva er jbk-mel og næringsinnholder? Hva brukes det til? Ha en fin dag 😉

    3. du er så flink kristine! Leser deg veldig ofte, men burde kanskje kommentere, det fortjener du virkelig. Jeg bruker det økologiske syltetøyet fra helsekost, men lurer på om du har noen gode å anbefale?
      Klapp på skulderen:)

    4. Jeg ønsker meg en søke-funksjon på bloggen din 😀 med mindre jeg er helt blind å ikke ser den?

    5. Må bare si jeg virkelig beundrer bloggen din! det er så motiverende å lese. Tihi! 😀

    6. jeg tror det blir Chop Suey til fredagskos eller lørdagskos! Dette så nydelig ut! Tusen takk nok en gang for inspirerende sunne, gode og ikke minst enkle oppskrifter!

    7. Hei! Ville bare si at du inspirerer meg veldig, og jeg har nå gått til innkjøp av alskens slike superbra ingredienser og skal bli supersunn. Så takk for det!

    8. Åååh, ja.. Shop suey er gode greier! Jeg, som da er av den late typen, bruker sånn butikksaus.. Det er den med minste av det meste, så det går liksom greit en gang innimellom.
      Håper formen er helt tilbake snart! Kjedelig å gå sånn og være halvdårlig.. God bedring!

    9. Vedder på at det var herlig med en styrkeøkt ja 🙂
      Middagen og desserten din ser herlig ut, som alltid 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg