LOVE HEARTS

Valentines nærmer seg med stor skritt.
Uansett om man er i et forhold eller ikke, synes jeg denne dagen skal vies oppmerksomhet.
Gi noe ekstra til en du er glad i.
Om det så er en venn, et familiemedlem, kjæresten eller kollegaen.
Gi et komplement, et smil og fortell at personen at han/hun er betydelig.
Jeg skal love deg at det gjør underverker både for deg selv og part nummer to.
Alle fortjener ros og kjærlighet


Jeg lagde disse, favoritt karamellene.
Servert med kanelcheese (cottage cheese, kanel og stevia vanilje) og jordbær som jeg rørte med litt sukrin.
Sausen jeg fikk av jordbærene lagde jeg et søtt hjerte med og vips så fikk jeg en herlig kjærlighetsdessert.



Karameller

1,5 dl fløte

0,8 dl sukrin
1 ss smør
1 ss sirup
1/2 ts økologisk vaniljepulver

Bland alle ingrediensene i en bolle.
Kok i 7 – 8 på sterk varme i mikroen, eventuelt i en tykkbunnet kjele i cirka 40 minutter.
Karamellmassen blir tykk og brun når den er ferdig kokt.
Ha massen i former og sett kaldt.
Jeg var utålmodig å satte mine i fryseren i 40 minutter.


Disse karamellene er så ufattelig gode.
Jeg ender alltid opp med å spise alle på en gang.
Karamellene er blitt min favoritt sukkerfrie snop.
Servert sammen med jordbær og cottage cheese med kanel var det friskt, søtt og syrlig på en gang.
Godt!

Love
Kristine

14 kommentarer
    1. så stilig 🙂 da vet jeg hvorfor jeg MÅ kjøpe hjerteformene jeg så på fredag;)
      Linker til dette på min bakebloggs facebokside 🙂

    2. De karamellee så veldig gode ut. Hvordan sirup er det du bruker`? Og hvor får jeg kjøpt den? 🙂

    3. Alltid så hyggelig å komme innom deg her og få så mye positive og gode tankevekkere i mye fornuftig du sier! Og maten snakker jo for seg selv 😉 Forresten, så har du lekre bein 🙂 Go helg!

    4. Mmm! Så søtt 😀
      De karamellene ser nydelig ut! Har enda ikke fått prøvd de, men det skal gjøres snart!
      Ønsker deg en riktig god helg! 🙂

    5. Det så helt fantastisk ut, Kristine… Karameller er så godt! Jeg skal eksperimentere mer med karamellprimen min i helga – helt klart!
      Goood fredag til deg ^^

    6. Hei! Jeg ville bare si at du inspirerer meg utrolig mye. Jeg leser bloggen din hver dag. Er det en dag hvor jeg er slapp og ikke orker trening, kan jeg bare få motivasjon fra bloggen din og kommer meg på trening. Jeg bruker ofte mattipsene dine, og lager sunn mat til meg og samboeren. Han setter også pris på all den gode maten!
      Tusen takk for at du gir inspirasjon i hverdagen, med mattips, treningstips og sprer glede og motivasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg