VAFFEL SØNDAG

Hvilken dag er det i dag?
Jo, den store vaffel dagen :mrgreen:
Den internasjonale vaffeldagen innledes selvfølgelig med vafler.
Vafler er utrolig godt og ikke minst sunt om det lages med de riktige ingrediensene.
En hver anledning som byr på vaffellaging, må benyttes.

Fiberrike protein vafler

1 egg
2 eggehviter
1 ts fiberhusk
2 ss sukrin
1/2 ts bakepulver
30 g vaniljeprotein
10 g kruskakli, eventuelt mer kokosmel
20 g kokosmel
ca 1 dl melk eller vann
Kanel og kardemomme

Visp eggene lett med sukrin.
Bland i de resterende ingrediensene.
La røren svelle noen minutter før du steker vafler.
Dette er nok til fire plater.

Vaflene blir veldig gode og mektige.
Jeg ble god og mett etter alle platene.
Disse vaflene er fulle av proteiner og inneholder godt med fiber.
Har du ikke kokosmel kan det byttes ut til fordel mot en annen tørrvare som mandelmel eller speltmel.


Server gjerne med brunost, syltetøy, skyr / kesam / cottage cheese, bær, sukrin, eller annet godt.
Bare fantasien setter grenser.
Jeg hadde over skyr naturell, sukkerfritt syltetøy og et dryss sukrin og serverte med en proteinkaffe.

Om dette ikke er den riktige vafleloppskriften for deg, kan du sjekke ut disse deilige oppskriftene:
Vafler med rug / havre og proteinpulver
Vafler med mandelmel og havregryn
Proteinvafler av proteinpulver 
Favoritt vafler med banan
– Grove vafler som metter 

Håper du finner noe som smaker.
Riktig god vaffel søndag :grin:

Kristine

27 kommentarer
    1. Hei Kristine,
      Disse skal jeg prøve til neste helgefrokostlunsj 🙂
      Har du regnet ut næringsinnholdet for hele oppskriften?
      Kan du forresten anbefale en nettside som har gode kalkulatorer for utregning av næringsinnhold? Keep up the good work 🙂

    2. Åååhhh, guuud, jeg elsker vafler! <3
      Endelig en liste over topp- og sunne oppskrifter! Skal testes til det store! 🙂 Skal nemlig kjøpe nytt jern i helgen 🙂 Weee! Klemmer!

    3. Marianne:
      Å, nå ble jeg virkelig glad 🙂
      Kjempe koselig å høre at du tester og liker oppskriftene.
      Håper det smakte godt 🙂

    4. Lisa:
      Nei, dessverre. Det går ikke. Men du kan bytte både kokosmel og vaniljeprotein mot annen tørrvare som speltmel eller lignende.

    5. Cecilie Lykke:
      Kokosmel er litt mer tørt på en måte. Men med nok væske har jeg aldri hatt noe problemer med det.
      Hmmm? Håper du får til pannekakene snart 😉

    6. Jippi! så ble det vafler på meg og i dag 😀 Lagde de grove jeg;) namnam + proteinkaffe og ”det perfekte brød” har jeg også laget i dag! Haha

    7. merker det at savnet etter norske proteinvafler med brunost blir veldig stort over dammen når jeg ser disse bildene!! er det noe som skal lages når jeg kommer hjem til norge til sommeren er det VAFLER <3

    8. Heihei 🙂 Ser godt ut, må prøves, men kan man kverne kokosmasse til kokosmel, blir det samme ting? og har du noe forslag til utbytting av vaniljeproteinet til noe annet?

    9. Disse så bare helt nydelige ut:) perfekt søndagskos !:)
      Håper du har hatt en strålende helg snuppa, kos deg masse resten av søndagen:) idag skinner solen, stor klem til deg <3

    10. på sognsvann har de hvertdall fått med seg at det er vaffelsøndag! det lukta deilige vafler nesten hele veien rundt… nam!:)

    11. Hei Kristine 🙂
      Hvor har du kjøpr kokosmelet ditt?
      Du er så utrolig flott 🙂

    12. Opplever du at kokosmelet ofte er vanskeligere å jobbe med en annen tørrvare? Sliter ofte med å få snudd pannekaker og når jeg lager vafler deler røra seg med en gang.. Skikkelig irriterende!

    13. Så det er den dagen igjen nå, ja? Jeg misset i hvert fall ikke pi-dagen for en halvannen ukes tid siden 😉 Kankskje det blir vafler senese? Man vet aldri hva dagen bringer.. Men først: Styrketrening og badeland 😀

    14. Jeg elsker sunne pannekaker! På iherb har de en Atkins pancake mix. Den er ikke så digg, men om man har nok kardemomme i røra er det helt ok! Masse protein, lite fett, billig og lett. Bruker bare eggehviter, kanel og litt vann i tillegg.
      Dessert is an important food group.
      ? Jonathan Franzen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg