EN REGNFULL ONSDAG

En grå og trist onsdag.
Det blir stort sett ikke bedre (eller verre) enn hva man gjør det til selv. Derfor ble jeg utrolig glad da jeg stod opp og så dagens ord på kalenderen, du kan se dagens her. Jeg strakk armene i været med et stort JAAA og et smil om munnen, vips var denne onsdagen litt mindre grå :grin:
Jeg er kanskje en smule teit, men jeg tror virkelig på at din sinnstilstand har mye å si for hva som skjer og hvordan du føler deg.


Klar for bryst- og skuldertrening.
XtraaVol (det blå i shaken) og et eple er fast før trening.
Etter trening er det banan most med sjokoladeprotein.

-Benkpress
-Skrå benkpress med manualer
-Flyes i kabel
-Skulderpress med manualer
-Sidehev
-Six ways

Det var ikke min dag i dag.
Jeg klarte ikke å løft like tunge vekter som forrige uke.
Aller helst vil jeg jo bli sterkere!
Jaja, man kan ikke være på topp hver dag.


Speltlompepizza ble dagens middag.
Jeg hadde ikke lyst til å stå over kjelene i dag, isteden smalt jeg sammen noe enkelt.
Jeg smurte speltlompene med tomatpure og sukkerfri ketchup.
Deretter hadde jeg over rødløk i skiver og paprika i strimler.
Jeg toppet det hele med ost, lettere jarlsberg, parmaskinke og noen blader frisk basilikum.
Stek på 225 grader i osten er smeltet, ca 10 minutter.
Sunn og veldig god middag på under et kvarter.


Etter middag fikk jeg plutselig veldig lyst til å bake.
Å bruke tid på middag det gidder jeg ikke, men å bake det vil jeg. Don’t ask why!
Dessuten er det perfekt å bake på en regnfull onsdag.
Da blir humøret på topp.


Jeg bakte sunne skillingsboller.
Som basis brukte jeg denne oppskriften. Jeg byttet ut jyttemel med kokosmel og droppet vaniljesauspulveret.
Oppskriften sier opprinnelig hakket
sjokolade som fyll. Jeg ville ha vanlige skillingsboller og brukte mager kesam, sukrin og kanel istedenfor.
Utrolig godt!
Jeg toppet i tillegg med litt vaniljekrem laget av Heistad sukkerfrie vaniljesauspulver.

Ha en god kveld :grin:
Ikke gjør dagen grå selv om det regner.

Kristine

20 kommentarer
    1. Hvor får du tak i Heistad nå om dagen? Trodde det hadde gått helt ut av produksjon jeg! Hvis ikke blir jeg verdens lykkeligste jente! 😀

    2. Mmmm, sunnifiserte skillingsbollar?! No steig med ein gong livskvaliteten min mage hakk, tusen takk 🙂
      Mindre bra dagar er kjedelege, men bakom skyene er jo himmelen alltid blå! 🙂

    3. Hei!
      Jeg finner så utrolig mye inspirasjon og bra tips på din blogg..;)
      Men jeg lurer på en ting.
      jeg har lyst til å gå ned en del kilo, men kan jeg likevel spise de du legger ut?
      Masse proteiner? Eller er det mest for de som bygger muskler?
      Jeg driver å trener litt av alt.. Kardio og styrke om hverandre…
      ha en fin dag;)

    4. Herlig innstilling 🙂 Alt blir lettere så lenge man husker hvor man har lagt smilet 🙂 bollene var veldig fristende, selv her jeg sitter med stappmett mage.. 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. Hei søte du! 🙂
      Jeg er glad for å se at du går for mer rumpe og lår! 😉 Velkommen til klubben! Beundrer de med
      flat mage, men må si jeg er mer fan av rumpe og lår = former!! 🙂
      Ønsker deg lykke til, du er flink og like glad i det sunne som meg! 😀
      Finnes mange av oss, men ikke så mange. hehe…

    6. Ja, i dag føltes det som en kaldt oktoberdag!!! Heldigvis går vi mot lysere og varmere tider!!:) Lumpepizza er en hyppig gjenganger hos meg! (spesielt i helgene som nattmat, bare at jeg da hiver alt inn i mikroen;) Good onsdagskveld!:)

    7. Åååååh, speltlompepizza!! Det skal jeg lage en dag, jepp!
      Og jeg er så enig, så enig; det er bare å sette sinnet i en annen stemning, så kommer dagen seg. 🙂

    8. Oppskriften på skillingsboller ble nå lagret på pc’en min! Det så nydelig godt ut 😀 Håper du har hatt en fin dag 🙂

    9. NamNAM! Denne skal bli laget i morgen altså, kan ikke vente. fikk skikkelig vann i munn, hehe. Spiste faktisk pizza på grove taco lefser. Må si det var utrolig enkelt, deilig;) Nå kan jeg jo kose meg med de kjeksene du la ut tidligere idag som jeg lagde, pluss at dagens trreningsøkt gikk utrolig bra og mye bedre enn forventet! Alltid deilig når det skjer:) Ha en super kveld. Stå på!

    10. Speltlumpepizza <3 Ikke alle dager kan være like gode styrkemessig, vi får skylde på været 😉 Ha en god kveld videre, Kristinemor, kos deg med noe godt inne i varmen!

    11. Godt du klarer å holde humøret oppe, Kristine! Og de kanelbollene ser veldig gode ut – byttet du ut jyttemelet med like mange gram kokosmel? Har hatt lyst til å prøve den oppskriften, men uten jyttemel 🙂

    12. åh nå fikk jeg også lyst på boller… kanskje jeg må mekke sammen noe ikveld jeg også! 😀 parmaskinke på pizza er utrolig godt! en av mine favoritter faktisk. spiste du kun en slik pizza eller fler?
      jeg er imponert over hvor positiv du klarer å være! kunne ønske jeg var lik hehe. her regner det også idag, og jeg ble bare sur når jeg måtte gå fra bussen og oppdagde det regnet vann ned i vesken min. på PCen og alle tingene… blæ. men dette innlegget gjorde alt litt bedre! og hvis jeg får i meg en bolle eller to blir det ENDA bedre 😀

    13. Jeg er helt enig – tror virkelig det har mye å si hvordan du møter dagen! 😉
      Og den bollen hørtes jo lovende god ut! Du er så flink! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg