HELDIG

Jeg prøver ofte å tenke at hver dag er en gave.
Vi er heldige som har øyeblikket her og nå.
Hver kveld har jeg noen minutters tenkepause hvor jeg og prøver å bli bevist på hvor heldig jeg er og å være takknemlig for det jeg har. Jeg tror det har gjort meg til et bedre og lykkeligere menneske. Uansett hvor grå og kjip dagen har vært, finnes det alltid gleder. Det gjelder bare å trekke dem ut og se dem.


Jeg fikk nydelig blomster av kjæresten.
Han er skjønn.
Jeg føler meg ekstremt heldig, ikke bare for blomstene men fordi jeg har en så fantastisk person i livet mitt.


Dagens middag ble igjen proteinpasta.
Oppskriften har jeg lagt ut tidligere her.
Det er blitt en favoritt som går igjen og igjen.
I dag serverte jeg med hjemmelaget tomatsaus, cottage cheese og parmesan.


Tomatsausen laget jeg av karbonadedeig som jeg stekte med rødløk, paprika hvitløk og chili. Deretter hadde jeg i hakkede tomater, tomatpure, oregano og basilikum. La det gjerne koke noen minutter. Jo lenger sausen koker, jo bedre blir den.
Et godt dryss fersk parmesan gjør det hele perfekt.
Riktig god pasta bolognese.

Bryst og mage skulle trenes i dag.
Når solen skinner så flott som nå får jeg nesten dårlig samvittighet for å gå inn og trene.
Trene først, solslikking etterpå.
– Benkpress med manualer
5 sett * 8 -5 repetisjoner
– Skrå benk
4 sett * 10 -5 repetisjoner
– Flyes i kabel
5 sett * 8 -5 repetisjoner
-Push ups
3 sett * 10 repetisjoner
– Situps i maksin
4 sett * 16 repetisjoner


Desserten ble enkel og grei.
Speltlomper smurt med tykk sjokoladekrem og bananskiver.
Hvorfor har jeg ikke puttet dette på speltlompene før? Det var en utrolig god kombinasjon.
Til sjokoladekremen blandet jeg to spiseskjeer med mager kesam sammen med en scoop sjokoladeprotein, en spiseskje kakaopulver, en spise skje sukrinmelis, litt smøressens, salt og et par dråper stevia vanilje.
Sjokoladekremen er så godt at den kan spises som den er. Nesten som sjokoladeglasur.

Ha en fortsatt flott kveld :grin:
Ta vare på øyeblikket og de gode stundene.

Kristine 

21 kommentarer
    1. Frida K:
      Hmm, jeg er ikke sikker. Jeg tror det vil gå bra, men da må du nok tilsette litt mer mel enn fiberhusk 🙂

    2. Så spennende ut den pastaen, tror du det er mulig å erstatte fiberhusk med vanlig hvetemel eller annet grovt mel?

    3. Denne retten må prøves 🙂
      Kan du ikke lage en sunn pasta carbonara også? 😀

    4. Har du testet ut pull-ups i stedet for chins? Det skal jo være en mye bedre øvelse for ryggen. Ikke minst tyngre!

    5. Åååh så kosleg gjort av kjærasten din 🙂 Godt å vere bevisst på kvardagsgledene og dei små tinga her i livet, då blir liksom kvardagen litt lettare 🙂
      Middagen ser Awsome ut, yummy! 😀

    6. Jaggu er du fornuftig i tankegangen 🙂 Veldig fine blomster det der! Jeg er så glad for det fine været vi har hatt de to siste dagene <3 Elsker det!

    7. det er de små øyeblikkene som i det store øyeblikket gjør deg lykkelig. eller noe sånn… hehe husker ikke helt ordtaket.. men det er i alle fall de små øyeblikkene som gjelder! det er budskapet 🙂 så heldig med blomster! jeg drømmer om den dagen jeg får blomster “ufortjent” fra en kjekk prins.
      ha en fin kveld videre, Kristine! 🙂 btw: siklet nettopp litt på tastaturet av den sjokoladekremen..

    8. Åh, nam! Pleier å mevle? slik sjokoladekrem/saus nesten daglig jeg. Sjokolade er himmelsk 🙂 Jeg for min del hadde ikke samvittighet til å dra på treningssenter i dag, så da ble treningen gjort ute i finværet istedenfor! 😀
      Heldig med så fine blomster a gitt! Ha en fortsatt nydelig dag 🙂

    9. “Når vi er gode er vi ikke alltid lykkelige, men når vi er lykkelige er vi alltid gode”
      – Oscar Wilde
      Synes det er så fint sagt. Viktig å vie tanker til det som gjør deg glad, fremfor det som ikke er fullt så bra.
      Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg