SHAPE

Håper du har hatt en super pinsehelg :grin:
Jeg har som dere vet brukt mesteparten av tiden til å jobbe. I dag derimot hadde jeg fri og hadde virkelig krysser fingrende for strålende sol slik at jeg også kunne få litt sol på denne kroppen. Så heldig var jeg ikke.
Det kommer vel flere dager med finvær hvor jeg har fri. Jeg gleder meg allerede.

Jeg våknet tidlig i morges, spratt opp og tittet ut av vinduet.
Da det var overskyet og grått la jeg meg tilbake i sengen og sov noen timer til.
Deretter var det klart for en god og rolig pinsefrokost.


– Proteinkaffe
Sjokoladeprotein blandet  kaffen sammen med et par dråper stevia sjokolade.
– Vaniljeskyr med topping
Jeg bruker skyr naturell og blander i litt sukrinmelis og økologisk vaniljepulver.
Over har jeg blåbær og sukkerfritt bringebærsyltetøy.
– Frukt og grønt
Appelsin, gul paprika, rød søt paprika og cherrytomater.
– Fylt lompe
Jeg smurte lompen med dijon sennep før jeg hadde over fiskepudding og sylteagurk.
– Scones
Hjemmelaget proteinscones som jeg hadde i brødristeren servert med brunost og sukkerfritt bringebærsyltetøy.


Sconesene ble utrolig gode med noen sekunder i brødristeren.
Sprø utenpå og myke inni.
I tillegg smelter brunosten oppå.
Oppskriften på proteinscones finner du her.

Jeg hadde egentlig tenkt til å ta en hviledag i dag.
Så viste det seg at kjæresten skulle en tur på Elixia for å jobbe en times tid og da slang jeg meg like så godt med for en treningsøkt.
I’m ready!
Det ble en liten intervalløkt etterfulgt av 30 minutter Shape.

Intervalløkten så slik ut:
– Oppvarming på må møllen
5 minutter gange
– Intervaller på må møllen
20 minutter hvorav jeg løp i 45 sekunder, hastighet mellom 16 og 15 km/t, for så å gå i 75 sekunder, hastighet 6,5, og gjentok 10 ganger
– Nedtrapping på møllen
5 minutter gange

Jeg er egentlig ingen stor fan av gruppetimer.
Shape var derimot en time jeg likte veldig godt. Kanskje mye på grunn av en helt herlig instruktør – all ære til Gry. Prøv hennes timer om dere trener på Elixia.
Gruppetimen går ut på styrketrening på mage og rygg, og jeg følte virkelig at jeg fikk noe ut av denne timen. Den skal prøves igjen.


Nå har jeg akkurat kommet hjem, truffet sofaen og skal slappe av resten av kvelden.
Jeg slår en slager for is og riskake med brunost og jordbærsyltetøy.
Er det lov på en mandag da?!?!
Har du lyst har du lov :grin: så lenge det ikke blir hver dag.

Kristine

14 kommentarer
    1. Duu, snupp! Har du et forslag til hvordan jeg kan lage currygryte på deff? Skulle så gjerne hatt scampi i indisk.. Kan mager kesam varmes? Skulle så gjerne hatt en sunn erstatning til fløte… Elsker å gratinere ting og lage stuinger..

    2. Jeg er blitt helt hekta på riskaker med sukkerfritt bringebær syltetøy, men er dette usunt? Burde jeg la være å spise dette hverdag?

    3. er en 18 år gammel jente som ikke kan få sagt hvor mye jeg digger deg ! du er ett stoort forbilde 😀

    4. Hviledager som det ikke blir noe av, de er herlige de. 🙂 Og skjønner godt at du tok noen timer på øyet i stedet for å stå opp til det her været. Ikke noe stas, altså. Men jeg gjør som deg; krysser fingrene for at det kommer flere nydelige dager når jeg har fri. <3

    5. Så ut som en herlig frokost og en herlig økt:)
      De sconsa skal jeg prøve når jeg får bakepro i hus 🙂
      Det kommer nok flere fine dager!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg