MED CAPSEN PÅ

Forside ben stod på treningsplanen i dag.
Da må capsen på
Det er nok mest psykisk, men jeg har mye bedre treninger med cap.
Rosa og fin fra Zalando.


Beklager spanningen av mitt usminkede treningsansikt.
Jeg vil bare sende noen store smil ut i denne verden.
Smil og vær glad!


Med høy musikk og caps slipper jeg nemlig at andre snakker til meg.
Det høres jo forferdelig egoistisk ut, men når jeg er på trening så trener jeg.
Jeg snakker gjerne før og etter økten.
Underveis derimot, går jeg inn i min egen verden og kobler ut alle andre.


Økten var super bra.
Masse energi.
Ny rekord i benpress tok jeg også.
4 sett med 6 repetisjoner med tre ganger min egen kroppsvekt.
Halleluja, det føltes fantastisk ut.
– Knebøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Benpress
4 sett * 6 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Frontbøy
2 sett * 12 repetisjoner


Mat må man ha før en tung styrkeøkt.
Jeg fortsetter med min enkel og raske mat.


Tomat, hjertesalat, oransje paprika, rødløk, kokte egg, hvite store bønner og pesto cottage cheese (cottage cheese blandet med pesto).
En proteinkaffe hørte også med.


Jeg får til stadighet kommentarer om at enkelte ikke får til å lage proteinkaffe.
Hvile type proteinpulver du bruker har mye å si. Har du et proteinpulver som lett klumper seg eller som smaker rart, vil det gjenspeile seg i kaffen.
Jeg bruker Mocca–Protein fra MyRvolution, resultatet blir bra hver gang.
Oppskriften på proteinkaffen finner du her.


Jeg har ikke rukket å spise dessert før jobb i dag.
Isteden kan jeg vise dere gårsdagens deilige dessert.
Pære, kiwi, plomme, druer, blåbær, valnøtter og proteinis.


Proteinisen laget jeg av 1/2 boks mager kesam, 30 g vanilje protein og 6 dråper stevia vanilje.
Miks det sammen med en skje og ha i fryseren i 30 minutter.
Enkelt og godt.

Kristine

25 kommentarer
    1. Hei! Kan du kanskje forklare noen av øvelsene en gang i et eget innlegg?
      Jeg trener selv mye bein for å få bedre stabilitet i knærne og søker stadig etter nye utfordninger, og jeg hadde satt veldig pris på om du kunne ha fortklart noen av beinøvelsene en gang 😀 (spesielt de to siste for de har jeg aldri hørt om før :p)

    2. Anonym:
      Hei kjære deg <3 Får du noen form for hjelp med sykdommen din? jeg vil anbefale deg å gå til en psykolog. En spiseforstyrrelse handler mye mer om det psykiske enn det fysiske.
      Hva skjer etter en overspisingsperiode? Trapper du ned på maten dagen etterpå for å "kompansere"? Jeg vet i hvert fall at jeg gjorde det selv når jeg selv med det samme. Det som skjer da er at kroppen får for lite man og for mye trening, den blir sliten og sugen på mat og et nytt spisekick inntreffer.
      Start med å få i deg gode måltider bestående av både karbohydrater, proteiner og fett. Få i deg nok næring slik at kroppen får dekket sitt behov.
      Samtidig må du få hjelp til å få styr på hodet og tankene. Det er her "hovedproblemet" ligger.
      Lykke til og god klem 🙂

    3. Ina Larsen:
      Jeg får i meg karbohydrater og protein etter trening.
      Kokt ris blandet med sjokoladeprotein eller riskaker og banan med en proteinshake 🙂

    4. Nathalie Dahl Naalsund:
      Test både is og caps.
      Jeg bruker bare caps på bentrening….synes egentlig det er litt harry med caps inne, men om jeg ikke bruker det snakker “alle” til meg. Hehe…

    5. Hei! Jeg er en jente på 18 år, og kommer fra Hønefoss.
      🙂 jeg har danset mye og for et par år.Siden fikk jeg en Spiseforstyrrelse. Jeg har heldigvis kommet kjempelangt, og har lagt på meg mange Kilo det siste året, og har nå en normal BMI. Likevel føler jeg meg ikke helt bra psykisk, jeg føler
      Jeg noen ganger har overspisingstendenser, som gjør at jeg blir veldig frustrert og lei. Jeg har blitt påvist sterk jernmangel som gjør meg energiløs og trett, og som gjør at jeg ikke orker trening mer. Jeg føler meg uinspirert og lei av 5 kpndisjonsøkter i uka!! Det eneste jeg vil er å få en god rutine på ting, og at jeg unngår overspisingstendenser (5 brødskiver m nugatti). Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre? Du virker så balansert og fornøyd, og jeg vil veldig gjerne kunne ha det sånn jeg og. Liker bloggen din utrolig godt forresten! Hilsen Aa

    6. Et lite tips om man sliter med at proteinpulveret klumper seg, er å blande det med litt vann i en shaker før man heller det i koppen med det andre 🙂

    7. Takk for tipset om å ha brunost i mikroen! Med litt kanel på, smaker det en herlig blanding av pepperkake og kanel. Superdigg! 😀

    8. Cecilie Lykke:
      Jeg er faktisk helt enig Cecilie. Det er derfor jeg kun bruker det på bentreningen.
      Når du jobber på treningssenteret blir du snakket til hele tiden når du trener. Har jeg på meg caps og høy musikk, holder folk seg unna 😉
      Lykke sport-bh, det tror jeg på helt klart 🙂

    9. Synne:
      For en fantastisk kommentar Synne. Utrolig koselig, tusen takk 🙂
      Håper du fortsette å følge med og får mange gode stunder med proteinkaffe 🙂

    10. Maria Nissrin Foshaug:
      Da får du gå inn samtidig som du spiser 😉 Hihi…
      Neida.
      Takk for det du. Sunn mat er god mat 🙂

    11. Mia:
      Hehe… Så du mener at du liker å gå den enkle veien?
      Det er en treningsbukse, ja. Den er fra Nike 🙂 Takk.

    12. jeg liker også å ha musikk på FULL guffe og gå rundt i min egen verden. Av en eller annen grunn elsker folk å snakke med meg.. Hehe. Så godt ut som vanlig :* Fin du var i ny-capsen. rosa er min farge ;D

    13. Liker at maten din i det siste er begynt å nærme seg mitt kokkenivå, slik at jeg kan bli inspirert til å lage sunne, men også superlette måltider!
      Digget forresten buksen din, er det treningsbukse? Håper du får en superfin kveld søte du=)

    14. Du, nå har jeg lest bloggen din i ca 8 mnd.. oppskriftene dine gjør det gøy å lage sunn mat 🙂 takk for det!
      I forgårs gjorde jeg noe jeg har tenkt på i ca 6 mnd.. kjøpte myoprotein -mocca(jeg elsker sjokolade) det kom i posten i dag, og jeg hadde en teskje oppi kaffen. OMG! så digg!
      Takk for alle flotte oppskrifter og positive ord du skriver på bloggen om å finne sin egen vei! ( -selv om jeg følger din angående myoprotein)

    15. Haha, caps er noe av det dummeste jeg ser inne på treningssenter egentlig.. Men vi har jo alle sånne psykiske greier tror jeg, selv ha jeg en sports-bh jeg alltid spiller bedre kamper i enn andre, og en sånn kompresjonsgenser under drakta. Helt hull i hodet, men det funker så 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg