HEI MANDAG

Da er det mandag igjen.
Til fordervelse for noen og glede for meg.
Husk at det aldri blir stort bedre enn hva du gjør det til selv.
Ja, det kan være tungt å komme i gang igjen etter helgen, men ikke lag det verre for deg selv. Det vi mennesker ofte gjør er å henge oss opp i det negative og da kan tankene lett låse seg fast her. Finn heller små gleder ved denne mandagen. Tenn noen lys, nyt en god kopp te og gled deg til noe som kommer.
Mandagen kommer hver eneste uke, uansett om man vil eller ikke, gjør det til noe positivt.


Trøtt morgentryne en mandagsmorgen.
En proteinkaffe (20 g mocca-protein blandet med svart kaffe), gjør mandag straks litt lettere å takle.

Jeg får min del gleder meg enormt til juleferie.
I dag er det akkurat fire uker igjen til julaften.
Dere husker kanskje at jeg sa jeg hadde søkt om en ukes fri i julen? Den har jeg fått :grin:
Fra og med lille juleaften til nyttårsaften tar jeg ferie. Da er det avslapping, kos, familie og bare hygge som står på planen.


Dagens lunsj ble stor og god.
Jeg følte for litt ekstra energi denne mandagen.


– En kopp proteinkaffe
15 g mocca-protein blandet med svart kaffe og 2 dråper stevia sjokolade
– To grove brødskiver
En smurt med grov sennep før jeg hadde på spinat, spekeskinke, avokado, cherrytomat og paprika
En brødskive spinat, kokt egg og cherrytomat
– En sharon
Min yndelingsfrukt!
– Proteinpannekaker
De ble servert med varme jordbær (frosne som jeg varmet i mikroen), skyr naturell og kokosflak


Pannekakene er enkle.
Jeg blandet sammen 1 egg, 1 eggehvite, 3 ss havremel, 2 ss vanilje protein og 4 dråper stevia vanilje.
Jeg stekte tre pannekaker på middels høy varme i litt kokosolje.
Godt!


Hvert øyeblikk er det klart for ukens først treningsøkt.
Ben og skuldre skal få gjennomgå i dag.
Jeg er ikke så glad i å trene ben, skuldre derimot, det synes jeg er kjempe gøy. Derfor har jeg valgt å trene disse to kroppsdelene sammen slik at jeg får trent noe jeg trenger å forbedre, nemlig ben, og noe jeg synes er morsomt, skuldre.

Økten kommer til å se omtrent slik ut:
– Knebøy
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 7 -10 repetisjoner
– Benpress
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Skulderpress
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Sidehev
2 sett * 10 – 12 repetisjoner


Først skal jeg spise opp maten min.
Jeg laget banansjokolademuffins (oppskriften finner du her) tidligere i dag.
Ekstra god før treningsmat med banansjokolademuffins toppet med peanøttsmør, kesam og jordbær, sammen med en riskake med kesam, sukrin og kanel og et glass pepsi max.

Håper du har hatt en riktig så fin mandag :grin:
Jeg ønsker deg en fantastisk uke videre.
Kristine

16 kommentarer
    1. Kan ikke så veldig mye om trening, men kan prøve å svare deg litt, frem til Kristine kommenterer selv 🙂 Det tar lang tid å få skikkelige resultater. Grunnene til at du ikke ser noen forandring kan være at du trener feil og spiser feil. Hvis du ikke har et skikkelig program vil jeg anbefale å få satt opp et program som PT lager for deg, også trener du på det noen uker også tar du en styrketest. For å se fremgang 🙂
      Det er anbefalt å trene hele kroppen når du skal trene, skal du begynne å splitte kroppen kreves det at du er veldig flink i alle øvelsene og er flink på gymmet. – men alt ettersom hvor flink du er 🙂
      Det finnes mye på nettet du kan lese om rep.xset, noen sier 8, andre sier 12..
      På dager du ikke blir støl kan det være at du ikke har trent hardt nok.. Jeg har bare lest meg til det jeg kan og sier ikke dette er rett, men det funker for meg 🙂

    2. Så bra du fikk fri i jula!Alltid ekstra koselig å ha fullstendig avslapning med familien i høytider 🙂
      Håper mandagen din var super.

    3. Elsker å lese bloggen din og se de fine bildene av den gode maten du lager. Mums! Håper du får en fin uke 🙂

    4. Hei! Jeg må bare spørre deg om noe… 🙂
      Siden Juli, altså i 5 mnd, har jeg trent.. Har fått ganske bra kondis og prøver å trene styrke 2-3 dager i uka MEN jeg ser ikke noe forskjell??? Det eneste er at jeg syns rumpa mi har blitt litt strammere.. Det gjør at jeg mister motivasjonen, for jeg hører om andre som ser forskjell etter 1 mnd liksom.. Så lurer på om jeg gjør noe feil? Jeg varmer opp i 10-20 min før jeg trener styrke. Så begynner jeg med en øvelse til armer, så bein, så mage osv.. Trener alt samme dagen liksom, er det feil? Ser på mange blogger at: “idag har jeg hatt bein-økt” “idag har jeg trent armene” “idag var det rygg-økt” osv.. Burde jeg begynne med dette istedet? Å trene feks. beina en dag og armer en annen dag hvis du skjønner? Blir det mer effektivt?
      Og en ting til; når du trener styrke, hvor hardt presser du deg da? Når jeg gjør en øvelse tar jeg først 10 ganger, pause, så 15 ganger, pause, og 20 ganger til slutt som er veldig tungt! Men kunne presset meg til noen til.. Gjør du det? Når du gjør en øvelse, presser du deg til du ikke klarer EN gang til? En annen ting som er irriterende, er at jeg aldri blir støl dagen etter selvom jeg føler jeg presser meg.. Det er irriterende, for da føler jeg at jeg ikke har bygd noen muskler liksom…
      Det her ble langt og veldig dårlig forklart, haha.. Men håper du skjønner og kan svare, for er nesten så jeg ikke gidder å trene mer når jeg ikke ser noe resultat etter 5 mnd :/

    5. Digge måltider!
      Har lurt på en ting..hvor tungt løfter du? Hvis det er lov å spørre om..? Nysgjerrig;)

    6. Ønsker deg en god mandag! 🙂 Mmm, det så ut som om du har hatt en god matdag 🙂

    7. Ingen blåmandag hos deg, skjønner jeg! Det er godt å se 🙂
      Det hjelper veldig når man har så mye god mat å kose seg med.
      Anbefaler deg å prøve ut muffins med peanøttmel og banan. Da får du saftige og søte mufinns med deilig smak av peanøtt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg