ET SNEV AV VÅR

Solen skinte så vakkert i dag  :grin:
Jeg kom i ordentlig sommerhumør.
Er det flere som kjenner vårens ankomst?


Dagens lunsj nummer to ble en deilig salat inspirert av finværet.
Jeg følte et snev av varmegrader og solskinn da jeg spiste denne.
Det fikk meg bare til å glede meg enda mer til sommeren.
Alle fingre og tær er krysser for at dette været holder seg, da er kanskje våren her om ikke så alt for lenge.


Salaten laget jeg av ruccola, cherrytomater, gul paprika, rødløk, cantaloupe melon, galia melon, jordbær, løvtynn krydderskinke og cottage cheese.
Jeg rislet over kokosolje og balsamico dressing til slutt.
Frisk og utrolig godt.
Til serverte jeg hjemmelagde gulrotrundstykker (oppskriften finner du her) med leverpostei.


Som en etterrett laget jeg varm frukt- og bærsalat med syrlig is.
Frukt, bær og is.
Ja, det er nok et desperat forsøkt på å bringe frem våren.
Og det virket.
I hvert fall i mitt hode.


I en kjele hadde jeg frosne jorddær, blåbær og bringebær, cirka 300 gram og varmet opp.
Så fort bærene var tint hadde jeg i ananasbiter, cirka 200 gram, 1 kanelstang (kan byttes ut mot litt kanel) 1 spiseskje med sukrin Jeg brukte fersk ananas, men du kan også bruke hermetisk eller annen frukt.
La det stå et par minutter før du har over i en skål.
Jeg toppet med hjemmelaget is (rester fra i går kveld), bringebær og basilikum.

Isen laget jeg ved å piske 1 boks kremfløte med 3 ss sukrin i en bolle.
Deretter rørte jeg 3 ss med limesaft (ikke nødvendig) i en boks kesam, og vendte så kesamen inn i den piskede kremen.
Ha isen i fryseren og rør rundt hver halve time.
Den er klar etter cirka 3 timer.
Om du har den lenger i fryseren må den tine en halv time på kjøkkenbenken før den er klar til å spises.


Jeg har akkurat trent ben sammen med PØ.
Fy, så tungt og godt :grin:
Jeg fikk presset meg mye bedre enn hva jeg gjør på egenhånd. Vi må trene ben oftere!
Økten så slik ut:
– 5 minutter gange på møllen som oppvarming
– Knebøy
5 sett * 3 -8 repetisjoner (her starter jeg lett da det fortsatt er oppvarming og “bygger” meg oppover med vekter)
– Frontbøy
2 sett * 10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -10 repetisjoner  
– Bulgarsk utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 6 -8 repetisjoner


Denne er vel fortjent nå.
En Swebar med fundge crips smak blir dagens etter treningsgodt.
Jeg trenger litt påfyll mens jeg gjør i stand middagen.
Ha en god kveld.

Kristine

14 kommentarer

Siste innlegg