PIZZA & PANNEKAKER

En pakke fra iHerb gjorde at denne helgen fikk en fantastisk start :grin:
Jeg blir alltid i godt humør av en slik pakke.


Mandelsmør
Helt naturlig mandelsmør som kun inneholder mandler. En sunn og veldig smakfull fettkilde.
Kokosolje
Denne kokosoljen er en gjenganger. Den smaker ikke kokos og kan brukes i alt fra baking til dressinger.
CarbRite protein bar
Denne baren i smaken sjokolade brownie inneholder ikke sukker og har et høyt proteininnhold.

Det er to ting du må tenke på når du bestiller fra iHerb:
– Hold varene til en vekt på under 1814 gram, da slipper du kostbar porto.
– Hold summen på varene under 200 kroner, da slipper du høye tollavgifter
Husk også at du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Dagens middag ble rask og enkel.
Jeg hadde egentlig tenkt til å lage pizza fra bunnen av med grov og sprø bunn, og en fyldig tomatsaus.
Da jeg kom hjem fra trening var jeg så sulten at det ble en enklere versjon.
Speltlompe pizza.


Jeg smurte speltlompene med tomatpure og sukkerfri ketchup.
Deretter hadde jeg på sopp, mais, ringer av rødløk, oregano- og hvitløkskrydder, biffbiter og godt med ost.
Inn i ovnen på 225 grader i 5 -10 minutter, så er den klar.


I går tok jeg meg en liten løpetur.
Jeg måtte teste å løpe med den nye 2xu kompresjonstightsen.
Det ble 30 minutter på hastighet 11 km/t etterfulgt av noen få styrkeøvelser på rygg.
Nedtrekk, omvendt flyes og sittende roing.
Under løpeturen følte jeg meg mer varm i bena enn normalt og jeg merket ikke smerter fra benhinnebetennelsen eller kneproblemene. Om det kom av kompresjonstightsen eller at det er lenge siden jeg har løpt, vet jeg sannelig ikke.
Det jeg vet, er i hvert fall at kondisjonen min ikke er på topp! Jeg må nok begynne å løpe noe mer fremover.


I dag ble det helt ok benøkt.
Jeg merker det med en gang på treningen om jeg har sovet dårlig eller lite.
Med noen timers søvn i manko, ble det ikke like godt trykk på trening.
Jeg fikk da trent likevel.
– Frontbøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 6 -10 repetisjoner


Til dessert ble det pannekaker med godt tilbehør.
Proteinpannekaker slår aldri feil!
Jeg serverte pannekakene med sjokoladekrem, eple, bananbiter, jordbær (frosne som jeg har tint) og mandelsmør.

Pannekaker

1 egg, 1 eggehvite, 2 ss vanilje proteinpulver (kan byttes ut med annen tørrvare), 1 ss kokosmel (kan byttes ut med annen meltype, 1/2 most banan, cirka 3 ss melk, 1/2 ts bakepulver, litt kanel og vaniljepulver

Miks sammen alle ingrediensene.
Stek i en panne på middels varme et par minutter på hver side.
Jeg har litt kokosolje i pannen når jeg steker.

Sjokoladekrem

1/3 boks cottage cheese (kesam kan også brukes), 3 ss philadelphia light (kan sløyfes, men gjør det ekstra godt), 3 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og 4 dråper stevia sjokolade.

Bland alt godt sammen og ha over pannekakene.
Denne sjokoladekremen kan også spises alene, mmm.

Nå skal jeg lage hjemmelaget sjokolade (etter denne oppskriften).
Resten av kvelden er det film i fanget til min kjære.
I morgen er det tidlig opp og hoppe for å komme seg på jobb.
Riktig god helg

Kristine

29 kommentarer
    1. Stine:
      Hei Stine, veldig hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen noen ord.
      Jeg setter veldig pris på det. Det er akkurat slike kommentarer som gjør tiden man legger igjen på bloggen, verdt hvert sekund.
      Tusen takk og ha en strålende helg 🙂

    2. Hei Kristine! Jeg har vært fast leser lenge, men faktisk aldri fått meg til å kommentere, men når jeg tenker meg om synes jeg virkelig du fortjener en skrytekommentar. Jeg blir utrolig glad av å lese bloggen din og ikke minst motivert for trening og sunnere kosthold. Lurer på hvor mange av oppskriftene dine jeg har prøvd ut til nå… Det er ikke få! Må også si at jeg ble veldig overrasket over å se at du “bare” er 22 år (jeg er 21). Synes du virker så utrolig moden og reflektert, og ikke minst som en flott og sunn (og blid!) jente!
      Keep up the good work – utrolig gøy å kunne få følge med i treningshverdagen din!
      Fra Stine 🙂

    3. Så kjempe godt ut, planlegger å lage speltlompe pizza til middag i morgen 🙂 Du får sikkert kondisen på plass! Ha en fin dag videre 🙂

    4. Maren:
      Joda, jeg er enig at det er en god fart. Men jeg var bokstavelig talt død etterpå 😉
      God helg flotte Maren 🙂

    5. Hvis du løper på 11km/t så er du virkelig ikke i dårlig form søte deg. Jeg løper på 9-10 km/t hvis jeg skal løpe i en halvtime. Synes du skal være knall fornøyd med det jeg 😉
      God helg skjønne du

    6. Hehe, jeg jogger/løper 30 min på 11 km/t når jeg er på mitt beste på kondisfronten, så det er ikke dårlig.:P Finnes de som er helt elendige slik som meg. Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg