PIZZA & PANNEKAKER

En pakke fra iHerb gjorde at denne helgen fikk en fantastisk start :grin:
Jeg blir alltid i godt humør av en slik pakke.


Mandelsmør
Helt naturlig mandelsmør som kun inneholder mandler. En sunn og veldig smakfull fettkilde.
Kokosolje
Denne kokosoljen er en gjenganger. Den smaker ikke kokos og kan brukes i alt fra baking til dressinger.
CarbRite protein bar
Denne baren i smaken sjokolade brownie inneholder ikke sukker og har et høyt proteininnhold.

Det er to ting du må tenke på når du bestiller fra iHerb:
– Hold varene til en vekt på under 1814 gram, da slipper du kostbar porto.
– Hold summen på varene under 200 kroner, da slipper du høye tollavgifter
Husk også at du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Dagens middag ble rask og enkel.
Jeg hadde egentlig tenkt til å lage pizza fra bunnen av med grov og sprø bunn, og en fyldig tomatsaus.
Da jeg kom hjem fra trening var jeg så sulten at det ble en enklere versjon.
Speltlompe pizza.


Jeg smurte speltlompene med tomatpure og sukkerfri ketchup.
Deretter hadde jeg på sopp, mais, ringer av rødløk, oregano- og hvitløkskrydder, biffbiter og godt med ost.
Inn i ovnen på 225 grader i 5 -10 minutter, så er den klar.


I går tok jeg meg en liten løpetur.
Jeg måtte teste å løpe med den nye 2xu kompresjonstightsen.
Det ble 30 minutter på hastighet 11 km/t etterfulgt av noen få styrkeøvelser på rygg.
Nedtrekk, omvendt flyes og sittende roing.
Under løpeturen følte jeg meg mer varm i bena enn normalt og jeg merket ikke smerter fra benhinnebetennelsen eller kneproblemene. Om det kom av kompresjonstightsen eller at det er lenge siden jeg har løpt, vet jeg sannelig ikke.
Det jeg vet, er i hvert fall at kondisjonen min ikke er på topp! Jeg må nok begynne å løpe noe mer fremover.


I dag ble det helt ok benøkt.
Jeg merker det med en gang på treningen om jeg har sovet dårlig eller lite.
Med noen timers søvn i manko, ble det ikke like godt trykk på trening.
Jeg fikk da trent likevel.
– Frontbøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 6 -10 repetisjoner


Til dessert ble det pannekaker med godt tilbehør.
Proteinpannekaker slår aldri feil!
Jeg serverte pannekakene med sjokoladekrem, eple, bananbiter, jordbær (frosne som jeg har tint) og mandelsmør.

Pannekaker

1 egg, 1 eggehvite, 2 ss vanilje proteinpulver (kan byttes ut med annen tørrvare), 1 ss kokosmel (kan byttes ut med annen meltype, 1/2 most banan, cirka 3 ss melk, 1/2 ts bakepulver, litt kanel og vaniljepulver

Miks sammen alle ingrediensene.
Stek i en panne på middels varme et par minutter på hver side.
Jeg har litt kokosolje i pannen når jeg steker.

Sjokoladekrem

1/3 boks cottage cheese (kesam kan også brukes), 3 ss philadelphia light (kan sløyfes, men gjør det ekstra godt), 3 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og 4 dråper stevia sjokolade.

Bland alt godt sammen og ha over pannekakene.
Denne sjokoladekremen kan også spises alene, mmm.

Nå skal jeg lage hjemmelaget sjokolade (etter denne oppskriften).
Resten av kvelden er det film i fanget til min kjære.
I morgen er det tidlig opp og hoppe for å komme seg på jobb.
Riktig god helg

Kristine

29 kommentarer

Siste innlegg