LITT AV ALT

Til lunsj i dag klart jeg ikke å bestemme meg for hva jeg ville ha.
Dere kjenner den følelsen når man har lyst på alt og ingenting.
Da ble det like gjerne litt av alt :razz:
Salt, søtt, sjokolade, kremet og friskt.


Kremet havregrøt toppet med jordbær, bringebær, eple og brownies protein kuler, og protein mikrobrød smurt med dijon sennep, toppet med tomat, paprika, solsikke spirer og oliven.
Jeg hadde også en kopp kaffe til.
En perfekt lunsj før trening.


Kremet havregrøt laget jeg ved å koke opp havregrøt med melk. Når grøten var ferdig kokt, hadde jeg oppi et par spiseskjeer med gresk yoghurt og en dæsj kanel. Det gjorde grøten ekstra god.

Brownie protein kuler
Jeg har lagt ut oppskriften tidligere her.

30 g mocca-protein, 20 g peanøttmel (eventuelt mandelmel, kokosmel eller mer proteinpulver), 2 ss kakao, ca 15 g, 6 dråper stevia sjokolade, 1 ss sukrin gold, eller annen søtning, 3 -6 ss melk.
Bland sammen alle ingrediensene og rull til kuler.


Protein mikro brød
Jeg har lagt ut oppskriften tidligere her.

3 ss bakepro, 3 ss mandel mel (kan byttes ut med annen meltype), litt salt, 1/2 ts bakepulver, 1 egg, oregano og 1 -2 dl vann.
Bland alt sammen til det blir en tykk deig i en avlang boks. Dekk boksen med plastfolie, dette er ikke nødvendig men vil gi et saftigere resultat, og ha i mikroen på fyll guffe i 4 -5 minutter.


Jeg var ikke særlig fotogen da PØ prøvde å ta et bilde av meg før trening.
Han tok et bilde, lo og sa ‘du er fin uansett’. Det betyr vel egentlig at bildet ikke var så lekker.
Jaja, jeg føler meg uansett aldri så veldig fresh når jeg er usminket og klar for trening.

Dagens ben og ryggøkt ble slik:
– Hacklift med smal benstilling
4 sett * 10 -15 repetisjoner
– Lår curl
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Stående roing
3 sett *10 -12 repetisjoner
– Ettbens benpress
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Enarms roing
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sumo bøy til BOSU-ball
2 sett * 15 repetisjoner
– Roing i kabel
3 sett * 15 -20 repetisjoner

Jeg har forresten fått et par spørsmål om jeg ikke kan ha en challenge nå før sommeren.
Er det noe flere ønsker? I så fall hva vil dere at det skal handle om?
I’m in, om dere er med  :grin: 
 
Kristine

24 kommentarer
    1. May:
      Det skal stå på pakken din.
      Jeg vet at myo-protein hadde scoop på 10 gram før, men jeg tror den er 30 gram nå.
      Kos deg med verdens beste protein 🙂

    2. momoiro:
      Som en ovn, alle mikroer fungerer jo litt forskjellig, så kanskje må din stå litt lenger eller litt kortere. Prøv deg frem underveis 🙂

    3. SunnhetsFriken:
      Da tror jeg det er viktig å tanke på hva man faktisk kan spise, fremfor hva man ikke kan spise. Det er jo mange muligheter 🙂

    4. Super Me:
      Hva med glutenmel?
      Glutenmel inneholder mye proteiner.
      Jeg har ikke sett noe lignende bakepro på iHerb, men du kan bytte det ut med en annen tørrvare som mandelmel eller kokosmel 🙂

    5. kjære kristine, hva kan jeg bruke istede for bakepro, og vil gi samme effekt?
      har du noen produkter fra iherb å anbefale? håper på svar fra deg =)

    6. Kanskje noe med hvordan få finere sommerkropp men også bli glad i kroppen. du er så flink på det med å være glad i seg selv og det livet man har 🙂

    7. Jeg savner å lage sunn og kreativ mat! 🙂 Nå er jeg intolerant mot det meste, men gudskjelov ikke for alltid! Hele hodet mitt er så fullt av oppskrifter og ting jeg vil prøve ut, jeg bladde nettopp bakover i arkivet på bloggen min og fant så mye fristende jeg ikke hadde prøvd på lenge!
      Ja, jeg er intolerant mot det meste, så det går i mye fisk, noen grønnsaker, litt frukt, litt forskjellige nøtter o.s.v og takk og lov for at jeg tåler egg.
      Man vet ikke hva man har før man må være uten det. Kos deg for meg ^^

    8. Jeg er veldig fasinert av all denne matlagingen i mikroen. Synes liksom ikke jeg fikk det helt til selv. Tror jeg har lyst til å prøve meg på dette brødet ditt i kveld da. Ser innmari godt ut 🙂

    9. Nam!!! Du bruker jo myoprotein, jeg lurer på en ting! Har akkurat fått min første pakke med 600 gram mocca chocolate, og jeg lurer på hvor mange gram 1 scoop er? Hehe, jeg er helt ny i dette, og vanskelig å lage noe når jeg ikke aner grammene!

    10. Challenge på x antall daglige armhevinger, x antall ulike typer frukt/grønt hver dag, prøve minst én ny matvare/kombinasjon annenhver uke, pluss ha ei liste på kjøleskapet/veggen på soverommet der man skriver positive ting om seg selv, noen andre eller annet i livet/hverdan x antall ganger i løpet av ei uke!

    11. ja en challenge før sommeren!!!!=)=) så blir jeg meir motivert for treninga =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg