MANDAGENS

Da er mandagen her igjen dere :grin:
Jeg synes det er herlig at så mange av dere ble med på denne utfordringen og det er kjempe gøy å følge med på instagram, tag gjerne bildene #6weeksdedication.
Hvordan gikk det forrige uke?
For min del har jeg fulgt alle punktene bortsett fra nummer 7. Jeg vet at jeg ikke har fått åtte timers søvn hver natt.
Jeg tar ikke så tungt på det. Ikke gjør det du heller om du ikke har fulgt alle punktene eller målene dine. Da har du forbedringspotensial denne uken.
Nå er det en ny uke med nye muligheter.


Dagens lunsj var eksepsjonelt god.
Jeg tok litt av alt jeg hadde lyst på og det endte opp med en super tallerken full av proteiner og godt fett.


Jeg skar tykke skiver av løk som jeg stekte eggene i. 
Legg en løkring for hvert egg du skal bruke i en panne på middels varme og klekk i et egg. Jeg brukte 3 løkringer og 3 egg. Legg på lokk og la steke et par minutter til egget er klart.
Det gjør stekt egg litt mer morsomt.


Til serverte jeg asparges surret i bacon, jupp the real deal bacon, tomatskiver med kavli smørost, spinat, reker, en halv avokado i biter og salatblanding (en frø og nøtteblanding).

Planen var egentlig å dra og trene etter lunsj, men jeg kom meg aldri så langt.
Det blir mandag og treningsfri på meg.
Jeg kjenner at kroppen er litt slapp og daff i dag og da tar jeg meg en hvile dag.
Kroppen vet best og jeg lytter alltid til dens signaler.
Nå skal jeg sette meg ned å lese Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt og bare slappe av med noe godt å knaske på.
Har noen av dere lest den?
Jeg synes det er veldig spennende å lese om helse og livsstil.
Om dere har noen gode bøker å anbefale tar jeg de gjerne i mot.


Jeg prøvde meg på en kokos-banan-is.
Konsistensen ble ikke helt riktig men smaken var perfekt.
Grunnet til at konsistensen ikke ble bra er nok hovedsakelig fordi jeg ikke hadde tålmodighet til å vente til isen stivnet! Min ble bare halvfrossen.
Jeg tror riktignok at den ville blitt bra om den stod lenger i fryseren.
Hvem er det egentlig som klarer å vente på en god sjokoladeis? Ehhh, ikke jeg i hvert fall!


Jeg moste en banan sammen med 0,5 boks kokosmelk, 1 ss nøttesmør (kan sløyfes), 1 ss sukrin+, 2 ss kakaopulver og 4 dråper stevia sjokolade.
Bland det godt sammen og sett i fryseren.
Etter et par timer vil jeg tro at isen har frosset, min stod i 30 minutter.
På toppen har jeg bananbiter, sukrin gold og kakaonibs.
Jeg anbefaler på det sterkeste og ikke smake på røren. Den er nemlig veldig god og gjør det vanskelig å vente til isen stivner.

Ha en herlig mandagskveld.
Dette blir en god uke for oss alle :grin:

Kristine

25 kommentarer
    1. Denne oppskriften har helt siden du publiserte den vært på min “oppskrifter-jeg-må-prøve-liste”, og nå står den endelig i fryseren!! Og jeg gjorde tabben med å smake på røren… Vil bare ha mer nåååå! Fortsatt god helg, og ikke minst pinse, til deg, Kristine 🙂

    2. Denne isen er nå i frysern! Doblet den når jeg først var i gang, hehe 🙂 Gleder meg til å smake, for røren var fantastisk! 😀 Ha en strålende dag, søta!

    3. Lene:
      Du kan valge om du bruker kokosolje med eller uten smak. Jeg brukte den uten og da smaker den ikke kokos 🙂
      Jeg har ikke regnet på kaloriene dessverre.

    4. Jeanette Fagerlid:
      Fettfrykten har jeg lagt helt bak meg etter at jeg begynte å lære mer om kroppen. Bare det at hjernen vår og hjerte vårt faktisk består av fett og foretrekker fett som energikilde, sier jo sitt. Så mye rar proppaganda vi blir proppet med uten at det faktisk er sant! Skummelt!

    5. Veronica:
      Bananisen har jeg skrevet om flere ganger. Frossen banan med stavmikseren er jo så godt, nesten som soft-ice 🙂

    6. Chaasi:
      Haha… Du er herlig Chassi 🙂
      Jeg har blitt rådet å spise lavkarbo av sykehuset / legen de siste fire årene på grunn av all mageproblemene og -diagnosene jeg har. Likevel har jeg aldri mannet meg opp fordi “man må jo ha karb til å prestere på trening”. Nå har magen bare blitt verre og verre, og jeg tar halen mellom bena og prøver meg med mer fett og mindre karbs. Det er nok fortsatt ikke helt lav-karbo, men mellom-karbo om man kan kalle det det 😉

    7. Linda:
      Den har jeg også lyst til å lese. Jeg tror nok at Helt Naturlig kommer til å bli lest etterhvert også.
      Ja, det er ganske skremmende, men samtidig spennende hvordan kosthold og nåtiden fungerer. Jeg tror det er på tide at vi faktisk står opp og tar ansvar for vår egen helse. Jeg vil i hvert fall leve livet godt med en sunn kropp og sunn helse.
      Ha en god kveld Linda 🙂

    8. Fyttikatta for en deilig middag! Så utrolig godt ut!
      Ha en herlig uke! Jeg er på bena igjen og klarte fint å jogge i 5 minutter uten at det gjorde vondt i ankelen 🙂 HAPPY!

    9. Jeg begynte faktisk på ‘Helt Naturlig’ av Pål Jåbekk. Valget sto mellom denne boken og den du du leser, men teorimessig går de ut på det samme, bare at helt naturlig inneholder mer grubling rundt trening for mennesket også. Anyways…utrolig overraskende informasjon å lese! Det gir så mye mening og får meg til å revurdere det jeg putter i meg. Bare det at det moderne vestlige kostholdet har gjort at vi mennesker har utviklet blant annet allergier som pollen er jo litt skremmende…at vi blir allergiske mot våre egne omgivelser basert på kostholdet! Blir nysgjerrig på å prøve en clean real food måned for å sjekke om kroppen reagerer positivt helsemessig. Og som han skriver..det er ingen grunn til at naturligmat virker negativt helsemessig! Det er mer logisk at moderne menneskeskapt mat gjør oss syke, noe han legger frem en haug av beviser for! Hehe ble litt revet med her nå merker jeg. God lesing! 🙂

    10. Nei, jeg fant noen potetbiter lenger nede, og jeg skimter jo en halv banan. Det virker bare som mindre karbo enn før kanskje. Maten ser DEILIG ut i alle fall!
      God natt igjen!

    11. Hei kjære fine! Hadde du blitt lavkarbo uten at jeg har fått det med meg?! Nå blir det IKKE åtte timers søvn på meg i natt. Jeg må visst oppdatere meg her.
      God natt! 🙂

    12. Lite tips til isen din: frys bananen i biter slik at du alltid har det liggende i fryseren. Mos den med litt kokosmelk, mørk kakao eller hva du møtte ønske 🙂 DET blir perfekt is :)) og like sunn 😉

    13. For en god lunsj, skal prøve noe av det imorgen 🙂 Jeg spiser havregrynspannekaker og ser på dokumentaren The Truth About Size Zero, veldig trist men desverre realiteten til mange jenter.. Ellers leser jeg for tiden boken “sannheten om sunnhet”, det er pensum vell og merke (kanskje for deg og siden du studerer ernæring?), men det er mye mer spennende enn cellebiologi og slikt som har vært på pensum tidligere i år 🙂 Ha en fin kveld og uke videre flotte du 🙂

    14. Vil ha!:)
      Har aldri prøvd å lage is før, litt fordi jeg ikke er tålmodig nok:p
      Men tror jeg må teste dette til helgen, så helt nydelig ut!!

    15. Har du sett at mager cottage cheese boksen har vokst? 🙂 måtte nesten le når jeg så det, men veldig praktisk er det da;)!

    16. Jeg begynte på den boken for et år siden, og ble helt sjokket over mye av innholdet. Vet ikke hvor langt du er kommet, men du skjønner nok hva jeg mener etter hvert 😉 Spesielt fakta om undersøkelsene som ble gjort om sammenhengen mellom mettet fett og hjerte og karsykdommer.. Lånte boken bort til en venninne, og siden har hun hatt den 😛 Håper å få lest resten i sommer 🙂

    17. Åh, det så godt ut!! Hvor mye kcal er det sånn ca i den? Og smaker det mye kokos? Ha en flott kveld videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg