MED KOKOS


Jeg prøvde noe nytt i dag, nemlig kokoskrem i kaffen.
En kopp proteinkaffe må jeg ha daglig.
Jeg er en smule avhengig som dere vet ;-) Ingen dag uten!


Dagens kokosproteinkaffe laget jeg ved å blande 20 g mocca-protein i et glass sammen med 1 ss kokosolje og 0,5 dl vann.
Du kan selvfølgelig droppe kokosoljen om du vil spare kaloriene, men her får du sunt fett og god smak.
Ha i 1 ss instant coffee og hell over kokende vann. Rør om.
Tilslutt topper du med kokoskrem. Da tar du rett og slett en boks kokosmelk som har stått i kjøleskapet og bruker den kremen, stive delen, som er øverst på boksen.
Jeg bruker forøvrig denne kokosmelken som ikke inneholder masse tilsetningsstoffer.


Til middag ble det torsk med ertepure, bacon og cherrytomater.
Med riktig tilberedning og tilbehør er torsk en sikker vinner. Langt fra smakløst!


Ha litt smør i en panne sammen med et par hvitløksfedd. Ha salt og pepper på torsken og stek den i pannen på middels varme i tre -fire minutter på hver side avhengig av tykkelse.
Kok erter etter anvisning på pakken. Vanligvis er det omtrent fire minutter. Mos ertene sammen med en dæsj sitronsaft og kokoskrem. Du kan bytte ut kokoskrem med for eksempel creme fraiche eller kesam.
Sprøstek bacon i en panne.
Legg ertepureen på en tallerken sammen med cherrytomater, topp med torsk og bacon i biter.
Nok en rask, sunn og god middag.


Nå sitter jeg her med desserten min.
Den bærer også preg av kokos i dag. Jeg er tydeligvis i kokoshjørnet! 
Gresk yoghurt blandet med et par spiseskjeer kokos, toppet med frossen banan i biter, sukrin gold og biter av en carbrite proteinbar, denne.
Enkelt og veldig godt.
Jeg liker at maten jeg spiser er rask og enkel. Joda, det er gøy å stå på kjøkkenet, men til hverdags så er det greit at de går fort, da er det som oftest nok av andre ting å gjøre. I helgen derimot bruker jeg gjerne lenger tid på matlagningen.


Om en halv times tid blir det en tur på trening. Jeg tenkte egentlig å ta fri fra styrketreningen i dag og heller ta meg en løpetur i det fri, men er pøser regnet ned.
Da blir det en styrkeøkt isteden, rygg og skuldre med fokus med nedtrekk, roing, skulderpress og sidehev.
Senere i kveld skal jeg lage bonty.
Oppskriften finner du her
. Den er så god! 

Ha en fin kveld :grin:
I morgen er det fridag. Så står helgen for tur allerede! 

Kristine  ♥

19 kommentarer
    1. Andrea Lyngroth Løseth:
      Trykk på mocca-proteint i innlegge og du kommer rett til nettbutikken 😉
      Instant coffee er bare vanlig pulverkaffe fra butikken 🙂

    2. Ida:
      Torsk kan være litt smakløst i seg selv, men om du steker i litt smør, gjerne med litt hakket hvitløk og sitronsaft, blir det veldig godt 🙂

    3. heihei!
      først og fremst så har du en super blogg, digger alle oppskriftene du kommer med! De hjelper meg mye i en stressende hverdag 😀 Så lurte jeg på om du vet om noen steder i Norge eller Sverige for den saks skyld hvor de selger Almond butter, coconut butter og slike ting?? Hvis ikke, er det veldig dyrt å bestille fra iherb, med frakt, toll og slike ting?? Blir super glad for litt hjelp! 😉
      Klem fra meg!

    4. Det hørtes kjempegodt ut! Du overrasker med nok en god og sunn variant av tradisjonelle usunne oppskrifter 🙂

    5. Smart bruk av kokosmelk! Jeg bruker masse av det på grunn av melkeintoleranse.
      Nå fikk jeg til og med lyst til å prøve å steke torsk, enda jeg aldri har hatt noe særlig til overs for det, du er inspirerende altså 😀

    6. Åhh må prøve ut erte purreen og torsken! Du legger ut veldig gode oppskrifter av det jeg har blad meg nedover hittil i hvert fall ! : )

    7. jeg bruker masse kokoskrem fordi jg ikke tåler melk. kokoskrem til bær er også kjempe godt =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg