I BOKSEN

Hei spreke mennesker :grin:
Nå er det fredag og helgen er her! 
I dag stod jeg opp klokken seks for å få rekke en power walk.
Det ble 45 minutters rask gange i morgensolen, deilig.
Jeg føler at kroppen våkner og kommer skikkelig i gang, helt klart den beste starten på dagen.


Jeg har skole hele helgen.
I og med at jeg bor et stykke unna, blir det lange dager, jeg er borte elleve til tolv timer. 
Da er det viktig med gode matpakker for å holde konsentrasjonen og motivasjonen på topp.
Dagens matpakke nummer to består av tomat, paprika, kokte egg og en hjemmelaget wrap fylt med biff (rester etter gårsdagen), ost, salat, tomat og avokado.
Til wrappen tok jeg utgangspunkt i oppskriften min på protein pasta, denne,
1 egg, 1 ss kokosolje, 1 ts fiberhusk og 50 g kesam blandes godt sammen. La røren svelle et par minutter før du heller den utover en bakplate kledd med bakepapir. Stek på 200 grader i 5 -7 minutter.

Ha en herlig fredag.
Nyt helgen :grin:

Kristine ♥

13 kommentarer
    1. Det var jo kjempe smart med omelett som lefse! Tusen takk for tips, hjalp masse! 🙂

    2. camilla:
      Hei Camilla og takk for kjempe koselige ord 🙂
      Du kan lage en omelett om bruke det som lefse eller så kan du kjøpe grove tortilla lefser eller speltlomper som du bruker. Det er mye sunt og godt du finner i butikken.
      Middagsrester er også genialt i matboksen 🙂

    3. Hei! Dette så utrolig godt ut! Alltid bra med sånne tips til matpakke til skolen, har alltid med brødskive noe som blir både kjedelig tørt. Men jeg lurte på om du visste hva man kan lage wrappen av isteden for å gjøre sånn som du har gjort. Altså om det er noe man kan kjøpe i butikken som man kan bruke, og som er sunt? Er 16 år, og når jeg ikke handler mat selv, er det så vanskelig å få tak i alle disse matvarene som blir brukt. Så trenger sånne enkle ingredinser helst, som man ofte har uansett. Men tilbake til spørsmål, vet du om noen ferdiglaget wraps som en sunde og gode, som man kan bruke til det du har gjort? Eller en veldig enkel oppskrift kanskje 🙂 Forresten, veldig bra blogg! Inspirerer meg masse 🙂

    4. Heisann!
      Jeg blir vanvittig inspirert av å lese bloggen din! Idag skal ertepuré prøves ut til laksen 🙂
      Har noen spørsmål, ettersom jeg ikke har noen stilige ingredienser:
      – Om du skulle anbefalt ett proteinpulver, hvilket ville det vært? Det mocca-proteinet du bruker i feks proteinkaffe virker fristende. Men er det noen “nøytrale” eller mer allmenne smaker man kan ha i både kaffe, smoothie, div?
      Igjen; tusen takk for at du er en inspirator! Er ofte innom for å se etter noe snadder 🙂
      – Hvilken olje kan man bruke i stedet for kokosolje? Vi har raps- og solsikke her hjemme, i alle fall 🙂

    5. Hei kristine 🙂
      Du har inne nen rabattkoder på Myrevolution som dine lesere kunne benyttet seg av ? Jeg bestiller derifra men den fattige studentlommeboken min gråter litt hvr gang jeg bestiller godsakene .. 🙂

    6. Hei.
      Prøvte denne nettopp, va nyyydelig 🙂 Både me pålegg, og bare med sukrin gold og kanel.. 🙂
      Tusen takk for oppskrift!
      Men du har ikke næringsinnhold/kcal på lefsa? “Greit å ha litt kontroll” 😛

    7. Å det så godt ut! Jeg pleier å bruke spelt lompet til det:-) men de må prøves! Jeg koser meg med sei gryte! Har du noen tips til grill mat? Gjerne fisk. Vet du om det finnes fiskepølser? 🙂 god fredags kveld vidre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg