RAW

Da jeg fortalte at jeg hadde bestilt Spiralizer fra Raw Shop i dette innlegget, skrøt Linda og Janne uhemmet av Raw blenderen.
Jeg hadde skrevet denne Raw blenderen på ønskelisten til jul, men med så mange lovende ord klarte jeg ikke vente lenger – nå er den min! :mrgreen: 
Noe jeg virkelig trenger å ønske meg til jul, er bedre tålmodighet!


I går og i dag har jeg blendet og blendet og blendet.
Jeg har prøvd meg på utallige smoothie-varianter og også på juice, nøttemelk, potetmos og rotmos. Alt med blenderen!
Gårsdagens fiskekaker, disse, ble også laget i blenderen.


Genseren min er forresten denne fra SheInside.
En av de beste tingene med vinteren er å pakke seg inn i store og gode strikkegensere.
Og, ja, jeg har på meg to forskjellige ullsokker. Så nøye trenger man da ikke være, eller hva?!

Dette er en høyhastighetsblender.
For å være ærlig trodde jeg ikke det var stor forskjell fra merke til merke. Jeg har vært borti gode blendere før, men wow – denne var rå. Eller skal jeg si RAW:grin:
Jeg har hatt oppi isbiter, brokkolistilker, hele gulrøtter og nøtter. På noen få sekunder blir alt smooth og deilig. Og jeg har ikke testet maks styrke enda!
RAW blenderen fra RawShop er absolutt å anbefale. Tusen takk for tipset Linda og Janne.

En høyhastighetsblender knuser celleveggene på alt av frukt og grønnsaker. Teorien er at kroppen vår da klarer å ta opp mer næringsstoffer, vitaminer, mineraler og antioksidanter.
Ekstra stort pluss er det at den har syv års garanti. Da føler jeg virkelig at det er et godt kjøp!

Jeg har som sagt blendet konstant i to dager nå, og nærmest levd på grønne shakes og smoothies.
Dette er favorittoppskrift så langt.
Både jeg og PØ falt pladask for denne gulrot- og jordbærsmoothiesen.
Fantastisk forfriskende og god. I tillegg inneholder den masse vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Nydelig gulrot og jordbær-smoothie

2 gulrøtter
200 g jordbær
1/2 grønt eple
1 stangselleri
Noen mint blader
Saften fra 1/2 lime
2 cm ingefær
1 ts sukrinmelis
1 -2 dl kokosvann, eventuelt vann

Ha alt i en blender.
Pass på at dette er en blender av god kvalitet, som denne, slik at du er sikker på at grønnsakene blir godt blendet.
Server og nyt.
Vil du ha mer næring kan du for eksempel tilsette 1 ss kokosolje og 1 scoop vaniljeproteinpulver.


Jeg har også forelsket meg i grønn smoothies.
Det blir en slik på meg hver dag fremover! Med masse deilige rå frukt og grønnsaker. En enkel måte å bli hakket sunnere på!
Ha en herlig kveld. Lag deg en smoothie!

 
Kristine

17 kommentarer
    1. tusen takk for tips ang denne blenderen.Har ønsket meg en sånn lenge,men ikke vist hvor man fikk tak i en.I dag bestilte jeg den.Endelig!!! Monca

    2. nougatcrisp:
      Jeg vil gjerne se noen studier på det før jeg kan uttale meg, men det høres i grunn veldig merkelig ut. Det vil jo også si at om du skjærer opp frukt og grønnsaker så kommer de i kontakt med oksygen. Jeg tror ikke det er særlig realistisk.

    3. Hei 🙂 Litt ut av det blå spørsmål, men jeg kjøpte Sharon for første gang i går. Jeg syns frukten var utrolig god på smak, men etter noen biter ble jeg helt tørr og ekkel i munnen. Jeg måtte rett og slutte spytte det ut, fordi jeg fikk en gummi fornemmelse i munnen. Jeg prøvde å spise det igjen på kvelden og da skjedde det igjen. Men denne ganger skjedde det kun med noen av frukt bitene. Er fordi jeg spiste hele frukten? Må jeg skjære kjernen ut?
      Har du opplevd det før?

    4. Hei!
      Jeg har fulgt med på bloggen din en stund nå, og har jo skjønt at du er veldig opptatt av sunnhet, og av å få i deg nok vitaminer. Du snakker også en del om antioksidanter, noe jeg snakket med en venn som studerer kjemi her om om dagen. Han sa nemlig at hvis man moser eller kverner mat med antioksidanter, så vil de ikke ha samme effekt på kroppen. Forklaringen ligger i ordet – ANTIoksidanter. Når antioksidanter kommer i kontakt med oksygen vil de oksidere og ikke lenger fungere slik som de vil hvis man spiser matvaren rå. (Er ikke ekspert på området, men det var sånn jeg forstod det fungerte). Tenkte jeg bare skulle tipse deg om det, det kan jo hende jeg tar feil,men det er jo synd hvis man tror man får i seg ting man egentlig ikke gjør!
      Ellers er bloggen din veldig inspirerende og jeg får mange gode tips av deg:)

    5. Glad for å kunne tipse og at du også ble like fornøyd! 😀
      skal prøve meg på denne selv – ble solgt på mintbladene!

    6. Solvor:
      Men det er virkelig noe jeg må øve meg på. Jeg er verre enn et barn, eier ikke tålmodighet! Til tider kan det være upraktisk 😉
      Det blir mye digg smoothies fremover, ja! 😀

      Sitter å svarer på mailen din forresten 🙂

    7. Hahaha, jeg elsker at du bare IKKE klarer å vente! Tålmodighet bør nok stå høyt oppe på lista jah! Men det er jo gøy for oss da, som nok vil få servert mange gode oppskrifter på smoothie fremover! Herlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg