MANDAGSJUBEL


Hei og hopp folkens!
Riktig god mandag og andre desember. Gi meg et lite jubel for ny uke :grin:
Det er så mye å være takknemlig for og juble over!


Dette jubler jeg for i dag:
– Nytraktet økologisk kaffe som står rett foran meg.
– Solen skinner….eller skinte, nå er den snart på vei ned.
– Det er rett i overkant av tre uker til julaften.
– Tre nye jentete begynner sin helsereise med meg i dag,  mot en bedre utgave av seg selv.
– Det er desember! Min favoritt måned.
– Ryggen føles hakket bedre.
– Jeg skal snart prøve meg på en lett treningsøkt- Woho!
– Den første mailen jeg åpnes i dag lød slik ‘Jeg må få sende deg en stor takk. For første gang spiser jeg mat jeg blir mett av som gir meg energi og som får meg nærmere mine mål. Og jeg synes styrketrening er gøy! Hva har du gjort med meg?’
– Det er blitt varmere her på Østlandet. Jeg liker ikke mange minus.
– Etterpå skal jeg lage julekarameller. Oppskriften finner du her.
– Min kjære PØ lager middag til meg i dette øyeblikk. Luksus!
– Jeg har funnet frem julepynten og begynt å dekorere.
– Det er CyberMonday hos MyRevolution med 20% rabatt på deres topphylle kosttilskudd KUN i dag. Gjett om denne jenta har gjort en bestilling?!
…jeg kan fortsette i deg uendelig.


Hva jubler du over i dag?
Ikke glem å sett pris på de små tingene.

Kristine

30 kommentarer
    1. Maria:
      Jeg synes personlig alt av dietter er tullball. Med en gang du nekter deg enkelte matvarer er det ikke lenger en sunn livsstil. Å være sunn handler om å spise balansert å ta vare på seg selv.
      En 30 days paleo challange kunne jeg fint gjennomført. Men å følge en diett over lengre tid ønsker jeg ikke. Jeg vil ikke kvalifisere mat med “ikke-mat”, “litt-mat” og kan-spise-mat”.
      Ha en fin dag 🙂

    2. Amalie:
      Riskaker er en karbohydratkilde som i og for seg er sunn. Men man må se hele dagen i sin helhet for å se om et mellommåltid er sunt eller ikke. Du legger ikke på deg med mindre du er i kalorioverskudd. Du kan spise masse sjokolade og fortsatt ikke legge på deg, så lenge du ikke spiser mer kalorier enn du trenger.

    3. Anonym:
      Avokado, knekkebrød og kakao er i grunn sunt og du kan gjerne spise dette hver dag. Men for å se om et måltid er bra eller ikke, må man se hele dagen i sitt helhet. Et par sjokoladebiter er også sunt daglig, så lenge du spiser veldig sunt ellers.
      Men jeg vil anbefale deg å legge inn litt proteiner i dette måltidet. Det består kun av fett og karbohydrater. Tilsett for eksempel egg, kylling, proteinpulver eller kesam 🙂

    4. momoiro:
      Det er selvfølgelig viktig å ha en dårlig dag også. Men jeg tror generelt at vi burde bli flinkere til å se positive ting selv i det negative.
      Håper dagen din blir bra til tross for omstendighetene 🙂 Du har masse å glede deg over 🙂

    5. Så søt du er! Du er beundringsverdig flink til å ta utfordringer på strak arm og se det positive i en situasjon selv om det ser aldri så mørkt ut.
      I dag skal jeg lære av deg og fokusere på de små og positive gledene i hverdagen til tross for lite søvn, stress og hodepine. Det er mange ting å være takknemlig for, blant annet at jeg og mine nærmeste er friske og raske.
      Og det flotte været vi har på østlandet i dag! Håper solen skinner hos deg. God bedring til både deg og dine nærmeste. Stå på 🙂

    6. Er det et dårlig valg/tip/råd å spise en hel advokado (200gram uten skall og sten) til et måltid sammen 2knekkebrød og kakao 10gram ? Og spise dette hver dag i en uke som en type måltid? Dersom man er Lite trent, liten kropp, normal bygd, dårlig forbrenning. Høyt karbohydrat inntak dagen før. Lite aktiv hele dagen, fra morgen til natt, sitt og kanskje les litt.
      Hva vil resultatet bli dersom man i tilleg spiser en del karbs løpet av en inaktiv dag?
      Dersom man ikke ønsker å legge på seg fettprosent?
      Flott om du vil gi noen Tips råd, kommentar og tilbakemelding?

    7. I og med at du har så bra peiling på kosthold osv.. e riskaker til å anbefale som mellommåltid/snack? Jeg tenker siden de er fattig på kalorier og slike ting? Og i tillegg smaker de jo helt supert! Har nemlig lest mange steder at du kan legge på deg av de – pga de er høy på GI. Men har ikke funnet ut om det er selve riskaken som er synderen, eller om det er det at det kan føre til at du har lyst på alt mulig annet..

    8. hei, jeg lurte på om du hadde noen boktips under sjangeren kosthold og ernæring? lurer også på hva du tenker om paleo-dieten? ser flere ernæringsfysiologer har skrevet om den. kunne du tenkt deg å gjennomføre en #30days challange”? omså hvorfor/hvorfor ikke?
      håper på svar, du er en stor inspirasjonskilde! 🙂

    9. vilblifrisk:
      Tusen takk du <3
      I grunn føler jeg at jeg har to valg - enten legge meg ned for å grine og gi opp, eller tenke positivt og komme meg igjennom ting. Jeg velger det siste 😉
      God kveld 🙂

    10. Ragnhild:
      Ja, vi har virkelig det! Men dessverre har vi en tendens til å glemme det.
      Du har masse å være takknemlig for ser jeg 🙂

    11. Hei Kristine!
      jeg lurer på, du vet den Raw blenderen din, er du fremdeles like fornøyd med den?
      er det stor forskjell på den og de andre billige man får på elkjøp??
      ser den er på salg nå, så jeg vurderer å kjøpe den i eksamensgave til meg seeelv 🙂

    12. Så fint innlegg! Det er så viktig å huske å være takknemlig, for vi har alle masse å være takknemlig for- om det så bare er rent vann i springen;) I dag er jeg takknemlig for masse masse godfølelser i kroppen, en frisk og fantastisk fin sønn, at det nærmer seg at kjæresten min kommer hjem fra tur, fersk r sjokolade i kjøleskapet, nydlig sms fra en venninne nå nettopp osv 🙁 God mandag til deg!

    13. Leste ditt lille innlegg på instagram om at helgen ikke har vært den beste… Sender deg et lite hjerte jeg <3 Kanskje det hjelper bittelitt 🙂
      Jeg må si du takler ting bra. Hjernen er ganske enkel om man bare bestemmer seg for å heller fokusere på små gleder i hverdagen kan de store vansklighetene fort bli litt lettere å bære.
      Ha en fin kveld, snuppa 🙂

    14. Jeg jubler over å ha kjøpt meg en sølv kåpe på lmc som jeg synes er kjempe fin 😀
      Ser pene gutter i ski løypa! 😛 😀 🙂

    15. For et herlig innlegg! 🙂 Nå ble jeg glad.
      Jeg jubler over at jeg akkurat har drukket en iskaffe som har gitt meg masse energi til å lese litt til og etterhvert ta en liten treningsøkt.
      Det er også 2. desember, woho!
      Også jubler jeg over at jeg sov godt i natt (har slitt litt med søvn i det siste).
      Også jubler jeg over at det finnes sånne bra blogger sånn som din 😉
      Osv.
      Er det egentlig noe ikke å juble over? 😀
      Ha en super mandag og uke, Kristine 🙂

    16. Det er viktig å glede seg over alle små tingene! Jeg for min del gleder meg over å sitte godt og varmt inne under ullteppet etter en god treningsøkt, mens jeg drikker kaffe og hører julemusikk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg