FANTASTISKE RÅ PEPPERKAKER

Først og fremst, vinnerne av denne ukes julekalendere ble trukket i går. 
Inawinther vant JollyChic give away’en og Karolline FortiFX give away’en.
Vinnerne ble trukket tilfeldig med Random number generator.
Fortvil ikke :grin: Det er fortsatt igjen en luke av årets julekalender. Den kommer før du vet ord av det!


Over til noe mer smakfullt – fantastisk gode raw pepperkaker.
Jeg tror faktisk jeg kan være villig til å bytte ut de vanlige pepperkakene med disse.
Ubeskrivelige gode! At de i tillegg er supersunne fulle av vitaminer, mineraler, sunt fett, fiber og antioksidanter, er bare et pluss!


Jeg har vært på en håndfull julebord og juleselskap den siste uken. I dag kjente jeg rett og slett at kroppen trengte riktig næring, ikke bare feit julemat og julekaker.
Disse rå pepperkakene tok under fem minutter å lage og er fulle av god næring.
De er så gode at du nesten ikke skulle tro de er sunne!
Nå er allerede halvparten borte og jeg tipper det ikke tar lang tid før resten forsvinner.

Raw pepperkaker

100 g dadler
80 g mandler
60 g valnøtter
1 ss smeltet kokosolje
1 ss lucuma, kan sløyfes
2 ss yaconsirup
1 ss kanel
1,5 ts nellik
1/2 ts ingefær
1/2 ts kardemomme

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor, mikser eller lignende. Jeg brukte min RAW blender.
Kjør til en jevn deigmasse.
Om du vil gjøre det enkelt, ruller du kuler av deigen.
Du kan også kjevle den ut mellom plastfolie og stikke ut pepperkakefigurer.
Spis og nyt.
Disse holder seg 2 -3 dager i juleskapet.

Ha en riktig fantastisk fjerde søndag i advent.
Jeg håper du har tatt juleferie og koser deg med dine nære :grin:
Jeg tar juleferie senere i dag og drar opp til min familie i Hole. Det skal bli så utrolig deilig!

Kristine

23 kommentarer

Siste innlegg