KRUMKAKER

Riktig god fredag dere!
Tenk at det er 20 desember allerede! Som tiden går fort i desember.
Nå er det bare fire dager igjen til julaften!


I går fikk jeg det endelig til!
Glutenfrie, sukkerfrie og proteinrike krumkaker.
Det tok meg riktignok fire forsøk og en del banning og sverting, men det gikk til slutt. Juhu!
Krumkakene ble sprøe og gode.
Spis dem alene, med riskrem, is, varme bær, safranskesam (oppskrift finner du her) eller hva annet hjerte ditt begjærer.

Krumkaker
Ca 30 stykker

2 egg
80 g sukrin
100 g smeltet smør
1 dl melk, eller vann
80 g mandelmel
40 g bokhvetemel, eller annet mel
1 ts bakepulver

Visp egg og sukrin til eggedosis.
Tilsett smeltet smør og melk.
Ha så i det tørre og rør til en jevn masse.
Stek krumkaker i et varmt krumkakejern.

Ha en riktig god julefredag!

Kristine

11 kommentarer
    1. Åh, de ser kjempegode ut. Takk for oppskrift! 😀 Jeg hadde liksom gitt opp glutenfrie/sukkerfrie krumkaker før jeg i det hele tatt har prøvd. Nå må jeg jo nesten prøve din oppskrift da.
      Det blir en tur innom mormor for å låne krumkakejern gitt 😀
      Må forresten fortelle at det mislykkede karamellprosjektet mitt endte opp med å bli et meget vellykket karamellpålegg, så aldri så dumt at det ikke er godt for noe. Eller hva? 😉

    2. Sunt og sukkerfritt hos Lovely:
      Hihi… Det er jo et tegn på at de var gode om de er spist opp allerede 😉
      God helg Liller 🙂

    3. De så kjempegode og fine ut! Du imponerer og imponerer, gang på gang Kristine 🙂

    4. Takk Kristine. Det er første oppskrift jeg har sett som jeg kan spise med mine mageproblemer. =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg