VEGGI TACO

Kjøttfri mandag er en god vane jeg begynte med i 2013, som jeg tar med meg videre inn i det nye året.
Hvorfor kan du lese her.
Heng deg på da vel :grin: Dette er noe jeg oppfordrer alle til å begynne med!  

Taco er en av mine favorittretter.
Du kan variere i det uendelige, det er sunt, smaken er utrolig god – jeg blir rett og slett aldri lei!
I dag laget jeg en vegetarisk variant, det må jo til på en kjøttfri mandag! Og vet dere hva? Det ble minst like godt!


Veggi-taco med aubergine, linser, kesam, salat, taco-lefse og hjemmelaget hurtig-salsa.
Jeg byttet altså ut kjøttet med auberginebiter og linser.

Sett ovnen på 200 grader.
Skjær aubergine i biter og ha over tacokrydder. Jeg bruker dette.
Stek i 20 minutter.
I mellomtiden lager du salat – bruk de grønnsakene du ønsker og har tilgjengelig, lager salsa, varmer lomper og finner frem linser og kesam.
Så er det bare å spise og kose seg. God middag! 


 Dette er en enkel og veldig god salsavariant som bare tar et par minutter å slenge sammen.
Hjemmelaget salsa er en helt annen smaksopplevelse enn den varianten du kjøper. Mye, mye bedre!

Du trenger et par godt modne tomater, jeg brukte plommetomater, et hvitløksfedd, chili (smak deg til etter hvor sterk du ønsker salsaen), saften av en halv lime, en halv liten rødløk, koriander, litt salt og pepper. Jeg hadde ikke frisk koriander og brukte isteden krydder. Bruk fersk koriander om du har det tilgjengelig, da blir det ekstra godt!
Lager du hurtigvarianten, kaster du alle ingrediensene i en blender. Som med alt annet, bruker jeg min RAW blender. Eventuelt kan du finhakke alle ingrediensene og blande det sammen i en bolle.

Som dere vet har jeg nesten ikke trent de to siste månedene.
Nå tror jeg at jeg endelig kan begynne å trene igjen! Jippi :grin:
Det føltes så fantastisk godt etter dagens benøkt. Ja, jeg følte meg nesten litt små ruset!
Jeg venter en til to uker med å kjøre ordentlig tunge vekter og lar kroppen sakte men sikkert bli vant til trening igjen. I mellomtiden blir det flere repetisjoner og lettere vekter.

Slik så dagens økt ut:
– Knebøy
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Frontbøy til lav kasse
2 sett * 8 -10 repetisjoner
– Strak mark
3 sett * 8 repetisjoner
– Leg extrension
3 sett * 10 repetisjoner
– Leg curl
2 sett * 10 repetisjoner
– Gående utfall
1 sett * 10 repetisjoner
supersett med
-Knebøy i kabel
1 sett * 15 repetisjoner

Håper du har hatt en super start på uken.
Ha en fortsatt riktig god mandag.

Kristine

22 kommentarer
    1. For en lykke det er når kroppen begynner å spille ¨på lag igjen ifh til energi og trening! Du er lur som tar det steg for steg! 😀 Ha en herlig dag!

    2. Det så godt ut! Jeg er vegetarianer og bruker å lage tacoen med:
      – Soyaerstating fra Santa Maria (Vegetarian taco mix, flere matbutikker har de)
      – Kidneybønner (varmer de i en kasseroll, kan bruke krydder som spisskummen)
      – Hjemmelaget gucamole
      – Salat, tomat, paprika, agurk, mais, løk og rømme. Eple er også godt oppi:)

    3. Nam! Dette så veldig godt ut. Man trenger virkelig ikke kjøtt for å lage et smakfullt måltid. Jeg prøvde meg på vegetarkjøttdeig for første gang i min taco i dag og det kan virkelig anbefales 🙂

    4. Vel Lovelyliller, for meg ser det ut som om Kristine har lagt på seg noen kledelige kilo, det skulle jo bevise at alle tynne vil gå opp i vekt hvis de ikke er så nøye med kost og trening/aktivitet.

    5. Kan tenke meg at det er deilig å komme tilbake til trening. Du stråler. Nyt det 🙂

    6. spennende med kjøttfri mandag. skal vurdere det selv. Regner med at fisk er lov?;)
      og du-hva i alle dager er knebøy i kabel? aldri hørt om..

    7. blir sikkert kjempedigg å komme i en treningsrutine igjen. Ser ut som at du er som meg.. blir tynnere når jeg ikke trener! Vegetar tacoen så kjempegod ut. Spiste en del linser før, men har aldri prøvd det i taco! Takk for tipset. ha en fin mandag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg