FERRERO ROCHER


Hva sier du til sunne ferrero rocher?
Ja, det er sant!
De er sukkerfrie, proteinrike, inneholder sunt fett og godt med vitaminer og mineraler.


Jeg laget disse forrero rocher kulene i går kveld.
PØ utbrøt ‘er du sikker på at disse ikke inneholder “vanlige” ingredienser? Det er for godt til å være sant!’.
La deg friste :grin: Disse er til for å nytes.

Ferrero roche
Ca 12 kuler

1 dl hjemmelaget nutella
½ ts salt
2 ss kakaopulver
2 ss sukringold
30 g sjokoladeprotein
1 ss mandelmel
4 -6 ss melk, jeg brukte kokosmelk
Ca 12 stk hasselnøtter

Sukkerfri sjokolade
Hakkede hasselnøtter

Rist hasselnøttene i en tørr stekepanne eller i ovnen på 200 grader i cirka 5 minutter. Dette er ikke nødvendig, men gir de en ekstra god og sprø smak.
Bland sammen nutella, salt, kakaopulver, sukrin, proteinpulver og mandelmel.
Tilsett litt og litt melk til du får en tykk deig.
Rull kuler. Ha 1 hasselnøtt i midten av hver kule.
Sett kulene kaldt i fem minutter.
Smelt sjokoladen.
Dypp kulene i sjokoladen og deretter i hakkede hasselnøtter.
Settes kaldt i noen minutter og nytes!

*Om du ikke har tålmodighet til å lage nutella selv, kan den byttes ut med nøttesmør tilsatt 2 ss kakaopulver og litt væske.
**Har du ikke proteinpulver kan du bytte det ut med 1 -2 ss ekstra kakaopulver og bruke litt mindre melk.


Jeg kan love deg at det smaker helt fantastisk.
Allerede nå må jeg lage en ny runde. Jeg har funnet et nytt favoritt godteri!


Jeg håper du har hatt en fantastisk helg så langt.
Ha en deiligsøndag!

Kristine

17 kommentarer
    1. lol. Torill Dahle. Om det er forferdelig så må du ha et spennende liv. Lykke til videre =)

    2. Forferdelig å se at du skriver ord som skal henge sammen i to eller flere. Det skrives middagstips, frokost- og lunsjtips, desserttips osv.

    3. Må man gni av skallet på hasselnøtter? Jeg gjør det på mandler av og til, men aldri på hasselnøtter. Jeg har i grunn ikke oppfattet at de har et skall når de først er knekket…

    4. Du er så kreativ og flink! Kan bare forestille meg hvor godt de smakte! De ser nydelige ut :))

    5. Nutellaen er fantastisk! Skal lage Ferrero Roche når er hjemme fra Skeikampen, rakk rett og slett ikke å lage sjokoladekulene 🙁 Gleder meg! <3

    6. Altså, du er litt av en “tryllekunster!” Fantastisk! Gleder meg til å prøve en variant med mandler eller cashewnøtter 😀

    7. Ååh.. Delicious! De så kanongode ut 🙂 Du er flittig med kokkeleringen, som vanlig! Inspirerende 🙂
      Ønsker deg en flott søndag, Kristine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg