NUTELLA MUFFINS


Bare ordet nutella muffins får det til å løpe vann i munnen på meg. Er du ikke enig?
I morges bakte jeg disse super deilige muffins med hjemmelaget nutella i midten. En søt og god muffins med en hardere og fyldig kjerne. Rett og slett fantastisk godt!


Jeg har laget nutellaen selv etter denne oppskriften. Vil du gjøre det enklere kan du bruke ferdig kjøpt nutella, ha en rute sjokolade i hver muffins, for eksempel denne sukkkerfrie sjokoladen, bruke en teskje nøttesmør, frukt i biter eller Questbar i biter.
Muffins eller ei, jeg vil uansett anbefale å lage nutellaen. Den er knall god! Bruk den på brødskiven, over kesamen eller på havregrøten!

Nutella muffins
8 stk

2 egg
2 ss sukrin+
100 g kesam
20 g vaniljeprotein*
20 g havremel**
20 g mandelmel***
0,5 dl melk
8 ts nutella, oppskrift her

Pisk egg og sukrin luftig. Ha i resten av ingrediensene utenom nutellaen
Fordel røren i muffinsformer. 
Ha 1 ts nutella i hver muffinsform. 
Stek på 175 grader i 20 minutter.

*vaniljeprotein kan byttes ut mot mer mel og litt ekstra søtning
**havremel kan byttes ut med andre meltyper som spelt eller bokhvete
***mandemel kan byttes ut med annen meltype


Ser det ikke godt ut?
Jeg skal love deg at disse får ben å gå på of forsvinner fort! 
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. hilde:
      Hei du og takk for tips. Ja, det kan jeg ha snart vet du 🙂
      Og takk for tips til blogginnlegg. Det er supert 🙂 Er alltid greit å få noen tips til hva man skal skrive om.

    2. Hei, takk for oppskrift. Kan du ha en spørsmålsrunde snart? 🙂
      Ellers lurer jeg på om du kan blogge om en dag i ditt liv. Hva du spiser, når du jobber og hva du gjør om kveldene? Du virker så aktiv og glad, så blir nyskjerrig på hvordan du balanserer alt 🙂

    3. Ser skikkelig gode ut! Hadde vore fint å hatt ein (eller fleire) ved sida av kaffikoppen i dag tidleg! Hadde satt utruleg pris på om du kunne tatt ein tur innom bloggen min 🙂 Ha ein super dag vidare!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg