MYE GODT I EN PROTEINBAR


Etter at FiberSirupen kom på markedet, jeg har skrevet om den tidligere, her, har hjemmelagde proteinbarer virkelig slått ann. Det skjønner jeg godt, for det er jo så deilig. Når man lagerprotein barene selv, kan man tilsette akkurat det en selv ønsker og leke seg med smaker :grin:
Jeg har laget masse forskjellige proteinbarer den siste måneden. Denne varianten, proteinbar med knas og sjokolade, er favoritten til nå. Så mye godt i en proteinbar! 
Har du en favoritt proteinbaroppskrift?

Proteinbar med knas og sjokolade

2 ss fibersirup
1 ss mandelmel*
30 g vaniljeprotein
1 ss melk eller vann
2 ss frokostblanding, jeg brukte Paulùns*
30 g sukkerfri sjokolade, jeg bruker denne

Varm fibersirupen i en kjele eller mikro til sirupen begynner å boble. Jeg tar den på full guffe i 20 sekunder i mikroen.
Rør så inn mandelmel og vaniljeprotein. Tilsett melk. Rør godt til det blir en tykk masse. Ha så i frokostblandingen. 
Form to små eller en stor bar.
Smelt sjokoladen og dypp tuppen av baren i sjokoladen.
Sett kaldt et par minutter så sjokoladen stivner. 
Nyt!

*mandelmel kan byttes ut med andre meltyper som havremel eller speltmel
**frokostblanding kan byttes ut med hakkede nøtter eller tørket frukt. 

 
Disse forsvinner fort, så lag gjerne dobbel eller trippel porsjon!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Kjempe fin blogg! håper dagen blir super fin<3 God sommer videre:) hvis du har lyst kan du jo gå innom min blogg også?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg