I DAG


I dag har jeg bakt super knekkebrød!
Hjemmelaget knekkebrød er ti ganger bedre enn de du kjøper i butikken. I tillegg er de sunnere og det tar virkelig ikke lang tid å lage dem. 
Jeg har brukt denne oppskriften. De blir sprø, mettende og veldig gode. 
Til lunsj ble det naturligvis hjemmelagde knekkebrød med brunost og sukkerfritt syltetøy. Det er en klassisk kombinasjon!


I dag har jeg også vært å fått min tredje fruktsyrebehandling. 
Jentene på Marylin Studio er virkelig super herlige. Det står ikke på humøret når jeg er der :grin: Vi prater og ler. Her koser jeg meg glugg!
På bildet over har jeg på selve fruktsyren. Siden mitt problemområdet er haken, har jeg 30 % fruktsyre på hakeområdet og 25 % fruktsyre på resten av ansiktet. 


Etter at fruktsyren har ligget på huden i 10 minutters tid, tas den av og det blir lagt på en algemaske. Det er denne du ser på dette bilde. 
Selve fruktsyren er ganske sterk. Algemasken nøytraliserer huden og og roer ned huden. 
Denne masken er varm og føles super deilig på huden. Jeg sovnet faktisk når denne kom på!


Det siste i behandlingen er en melon maske. Denne fukter og gjenoppretter hudens fuktighetsbalansen. 
Totalt tar hele behandlingen cirka tre kvarter. 
Marylin Studio har forresten tilbud på fruktsyre nå i november. 

Nå skal huden min få hvile et par uker. Deretter kan man se det virkelige resultatet. 
Allerede har huden blitt betydelig bedre. Den gløder mer og de små arrene på haken er kraftig redusert. Jeg gleder meg virkelig til å se hvordan det blir til slutt. Da skal jeg gi dere en oppdatering.


I dag har jeg også beundret den nydelige himmelen.
Er den ikke flott?
Jeg synes det er herlig å stoppe opp i hverdagen å beundre det fine. Om det er en vakker solnedgang, en fugl som synger, et eldre par som leier hverandre i hendene, eller noe helt annet…. Det er mye vondt i den verden vi lever i, men fy søren så mye flott og godt det er også!


Nå er det tid for ost- og vinkveld.
Jeg rett og slett elsker gode oster som brie og blåmugg. Spesielt på lomper sammen med honning. Resten av kvelden skal nytes i godt selskap.

Alt i alt har dagen i dag har altså vært en veldig så fin dag. Håper din har vært det samme.
God fredagskveld :grin:

Kristine ♥ 

10 kommentarer
    1. Yngvild:
      Har du aldri laget det før? Det virker veldig tungvint, men når du har gjort det vil du bli sjokkert over hvor enkelt det er. Du blander bare sammen ingredienser i en bolle, smører utover en plate og steker. Så enkelt er det faktisk 🙂
      Å lage en stor porsjon er smart. Jeg gjør nesten alltid det selv. Pleier å oppbevare de i kakebokser og det går supert 🙂

      Ha en herlig helg! 🙂

    2. Hjemmelagde knekkebrød er kjempegodt, allikevel tenker jeg alltid at det er så tungvindt og ender med å kjøpe ferdiglagde… Kanskje jeg skal lage en stor porsjon i helgen, mens jeg har god tid?! Vet du hvor lenge knekkebrødene holder seg i en luftett boks forresten?
      Ost og vin er godt, men jeg har faktisk aldri prøvd brie med honning på lompe. Må prøves!! 🙂
      Ønsker deg en riktig god helg! <3

    3. Fruktsyre er fantastisk for hunden! Jeg gjør det hvert år. Gled deg til resultatet =)=)

    4. HHJemme laget knekkebrød er noe av det beste. Det må jeg lage oftere! Tenkeralltid at det er vvanskelig, men det er jo veldig enlelt. God kveld til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg