ALENE PÅ VALENTINSDAGEN?

Imorgen er valentinsdagen, den store romantiske dagen hvor kjærligheten feires.
Er du alene, kan det være lett å føle seg ensom. Snapstoryes, instagram og resturanter flommer over av folk som nyter kjærligheten sammen.
Kanskje er kjæresten bortreist, kanskje har det akkurat vært et brudd eller kanskje du er singel og trives med det. Uansett, ikke la deg deppe over dagen og at du er alene!

Jeg er alene imorgen, samboeren er nemlig bortreist, og da skal nyte dagen på best mulig måte. Min valentinsdag vil blant annet bestå av en bakerunde, en gåtur eller treningsøkt i godt selskap, lesing på sofaen med noe godt i glasset og en ekstra god middag. 
Her er mine tips til hvordan du kan kose deg alene på valentinsdagen. 


Elsk deg selv
Kjærligheten ovenfor deg selv, er den sterkeste kjærligheten du kan ha. Dyrk denne!
Du kan for eksempel lage en liste med alle tingene du liker ved deg selv. Skriv ned alt! Fra det flotte smilet du har til den gode kokken du er. Skryt av deg selv, det fortjener du!

Feire kjærligheten
Dette er dagen for å feire kjærligheten. Men kjærligheten er ikke bare forbeholdt en kjæreste. Vi har kjærlighet ovenfor familie, venner og til og med husdyr. Hyll de du er glad i. Gjør gjerne noe koselig med en venninne eller et familiemedlem. Ring noen du ikke har snakket med på lenge. Eller kos nådeløst med huskatten.
 
Pust ut
Legg deg på sofaen. Koble av meg en god bok, en film eller avslappende musikk. Tenn gjerne noen lys og ha noe varmt i koppen. Pust ut og senk skuldrene. 


Kjøp blomster 
En nydelig bukett roser eller blomster fortjener du. Er det ingen andre som kjøper de til deg, så gjør det selv! En flott bukett lyser opp stue- eller kjøkkenbordet. 

Plei deg selv
Skjem deg selv bort med et hjemmespa. 
Ansiktsmaske, kroppskrubb, et varmt bad eller dusj, smør deg selv inn med en god bodylotion og plei deg selv. Èn føler seg så frisk og fin etterpå!

Gled noen andre
Å glede noen andre, gir glede til en selv. Overrask en venninne med en boks sjokolade, send blomster til en du beundrer eller skriv en hyggelig sms til noen som fortjener det. Det skal ikke så mye til for å glede noen.  


Lag et godt måltid

Lag noe ekstra godt til deg selv. Hva med en enkel speltlompe lasagne, oppskrift her, eller en god biff med gratinert potetmos, oppskrift her?
Ta deg gjerne et glass vin og nyt tiden i ditt eget selskap. 

Aktivitet
En god treningsøkt eller litt aktivitet hjelper alltid på humøret. Ta deg en tur på treningssenteret eller gå deg en god tur. Aktivitet gjør at du føler deg bedre både fysisk og psykisk.

Hva enn du måtte gjøre på valentinsdagen, om du er alene eller sammen med noen andre. Elsk – kjærlighet, både til deg selv og til andre, er en fantastisk ting. Nyt dagen 💕

Kristine ♥

20 kommentarer
    1. V:
      Det er så lett å føle seg ensom på slike dager når alt man ser på snap, face og lignende er folk som feirer kjærligheten.
      Jeg hadde en fin dag med skolejobbing, en god treningsdate og en hyggelig middag i eget selskap. Håper du også hadde en fin dag 🙂

    2. Så fin tips du kom med, prøver å følge et par av de i rykk og napp. Er faktisk veldig lite opptatt av Valentines, har ikke kjæreste og aldri vært særlig romantiker heller. Fikk du en fin Valentines? Så ut som det ble veldig gode muffins, mums!

    3. Pia:
      Uff, det var leit å høre Pia.
      Gjør noe gledesfylt i dag. Og hvis du har muligheten, vær sammen med noen mennesker som gjør deg glad 🙂 Lykke til og ta vare på deg selv <3

    4. Kristin H. G.:
      Jeg kunne ikke være mer enig. En burde sette pris på de man er glad i hver eneste dag. Jeg har alltid sagt at jeg synes det er mye koseligere å få blomster en hvilken som helst annen dag enn akkurat valentinsdagen, for da forventer man det nesten og det er samfunnet som har “presset” noen til å kjøpe blomster til meg.
      Det samme gjelder mors dag. En må ta vare på de man har mens man kan, man vet aldri når det er for sent.

      Lykke til med arbeidskrav og ha en ellers fin helg 🙂

    5. Jeg har dratt til foreldrene mine og skriver ferdig et arbeidskrav, typen/samboeren dro til sine foreldre, og det er ikke et problem. Jeg tenker litt sånn her:
      Hvorfor må det være en spesiell dag i året hvor man er ekstra snill mot hverandre? Burde ikke det være sånn hver eneste dag?
      Du har helt rett, man skal ikke deppe og være lei seg. Jeg syns det heller er trist at det virker som om folk bare er romantiske eller kjærlige når samfunnet forteller oss at vi skal være det. Samme med morsdagen. Jeg syns vi generelt burde bli flinkere til å ta vare på hverandre og vise hvor glade vi er i hverandre hele året rundt.
      Jeg håper alle får en helg uansett hva de gjør og gjør ting som får dem i godt humør 🙂

    6. Det var et fint innlegg. Jeg gruer meg skikkelig til imorgen. Jeg og samboeren gikl fra hverandre for en uke siden og jeg vet at alle sosiale medier vil bombanderes med kliss imorgen. Derfor skal jeg ikke sjekke noen medier imorgen. Takk for tips. Selv om du er alene håper jeg du får en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg