INTERVALLER PÅ MORGENEN

Det er ikke alltid jeg er like motivert for intervaller på morgenen, men i dag var jeg i fyr og flamme!


Jeg vet ikke om det er den ekstra mengden med julemat og julegodis som skapte mye energi, tanken på at det snart er ferie eller at jeg hadde god musikk på øret og en Nocco i hånden. Sikkert en blanding. Jeg løp nærmest ned på treningssenteret! Det ble en type pyramideintervaller. Knall moro!
I pyramodeintervaller er ikke intervallene like lange, noe som gjør at tiden flyr avgårde! Pyramide går ut på at du trapper ned lengden på intervallene, for så å øke lengden igjen. Jeg løp altså i 3 minutter, så 2 minutter, så 1 minutt, så i 30 sekunder og snudde. Løp i 30 sekunder, 1 minutt, 2 minutter og 3 minutter. En morsom og effektiv måte å trene intervaller på. 

Intervaller på morgenen så slik ut:
– 5 minutter oppvarming – trapp opp intensiteten
Intervaller
– 3 min høy intensitet
1,5 min rolig intensitet / hvile
– 2 min høy intensitet
1 min rolig intensitet / hvile
– 1 min høy intensitet
30 sek rolig intensitet / hvile
– 30 sek høy intensitet
1 min rolig intensitet / hvile
– 30 sek høy intensitet
1 min rolig intensitet / hvile
– 1 min høy intensitet
1 min rolig intensitet / hvile
– 2 min høy intensitet
1,5 min rolig intensitet / hvile
– 3 høy intensitet 
– 5 minutter nedtrapping

Prøv disse intervallene om anledningen byr seg i julen. Lykke til :grin:
Ps, jeg trekker vinneren av den fjerde adventskalenderen i morgen tidlig, slik at jeg rekker å sende avgårde pakken før jeg drar på juleferie. 

Kristine ♥ 

12 kommentarer
    1. Malin:
      Det er ingen fasit svar på akkurat det. Det er slik at ved mye kondisjonstrening tar dette av fettet. Da er ofte rumpe og pupper det første som forsvinner. Så om du virkelig vil fokusere på større rumpe, kan det være en ide og trene minimalt med kondisjonstrening 🙂

    2. Jeg er superglad i intervaller og kunne gjort det oppimot flere ganger i uka! Men så lurer jeg på noe for jeg har ganske lyst på en større og bedre trent rumpe, og da har jeg hørt at man egentlig ikke bør kjøre noe form for cardio for da forbrenner man så mye og alt “fettet” på kroppen og rumpa og slikt forsvinner.. bør jeg kutte det helt ut da for å kunne få en fast, trent rumpe?:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg