GJENGANGER – ENKLE SCONES

God kveld dere :grin: Håper mandagen har behandlet dere bra. Jeg føler meg trøtt, men i super godt humør i dag! Nå har jeg akkurat satt meg ned med kveldsmaten. Jeg laget enkel scones som jeg serverte med godt pålegg, en ProPud og en Nocco. Enkle scones er en gjenganger hos meg. Oppskriften har jeg delt med dere flere ganger, blant annet her. Jeg blir aldri lei. Sconesene er jo så enkle og knall gode!

SAMSUNG CSC

Enkel Scones – en gjenganger 

2 egg
80 g cottage cheese, eventuelt kesam eller yoghurt naturell
80 g mel: jeg brukt 20 g mandelmel, 40 g havremel og 20 g speltmel
Litt vann, ca 0,2 dl
1/2 ts salt
1 ts bakepulver

Ha egg og cottage cheese i en bolle. Her kan du velge å bruke en stavmikser for å få ut klumpene av cottage cheesen. Jeg gjorde ikke det. 
Tilsett resten av ingrediensene. La røren svelle i 5 minutter.
Ha deigen på en bakepapirkledd stekeplate. Form en runding som er cirka 2 cm tykk. 
Stek på 200 grader i 25 minutter.
​Avkjøl. 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
Jeg toppet sconesene med masse godt. En bit med brie og yaconsirup, to biter med tomat, kokt egg, røkelaks og philadephia, og en bit med sunnere sjokoladepålegg. Nå er jeg god og mett og klar for tidlig sengen. Planen min er å være i seng til halv ti, så jeg er uthvilt og i topp form når vekkerklokken ringer kvart på seks imorgen! Ha en fin kveld og og natt :grin:

Kristine ♥

13 kommentarer

Siste innlegg