EFFEKTIV STYRKEØKT MED ET BILDEKK

Jeg fløte meg skikkelig bad ass da jeg fant frem et bildekk i helgen og tok meg en treningsøkt på gårdsplassen. Du husker kanskje at jeg hadde en intervalløkt med bildekk i for noen uker siden, den kan du ser her, det inspirerte meg til å bruke bildekket igjen. 

SONY DSC
Jeg kjørte en styrkeøkt i sirkelform hvor jeg gjorde diverse styrkeøvelser med bildekket rett etter hverandre. Fy søren så bra trening. Også så morsomt! Finn frem et bildekk, lek deg ute og få en effektiv styrkeøkt du også. 

SONY DSC

Tire flips

Start med at dekket ligger nede på bakken. Bøy deg ned i en knebøyposisjon og vipp bildekket opp. Bruk ben og rumpe til å gjøre hovedarbeidet. Vipp så dekket over på den andre siden, slik at det ligger flatt igjen på den andre siden. Her kan du velge å holde igjen, slik jeg har gjort på bildet over, eller du kan slippe dekket rett ned på bakken. Når dekket ligger flatt, gjør du det samme motsatt vei.
Gjenta 15 -20 ganger. 

Dekk jumps aka box jumps med knebøy

Start i en knebøy posisjon og hopp opp på dekket ned i en knebøy posisjon. Hopp ned igjen. Da har du gjort en repetisjon. 
Gjenta 15 -20 ganger.

Smale push ups

Start i plankeposisjon med armene plassert rett under skuldrene. Stram inn core- muskulaturen og hold ryggen nøytral. Ta en smal push ups ved å føre armene inn langs kroppen og senke deg ned til brystet berører dekket. Press deg kontrollert opp igjen. 
Gjenta 15 .- 20 ganger.

Mountain climbers

Start i plankeposisjon med armene plassert rett under skuldrene. Stram inn core -muskulaturen og hold ryggen nøytral under hele øvelsen. Før det ene kneet inn mot dekket. Før så benet tilbake og gjør det samme med det andre benet.
Gjenta 15 -20 ganger på hvert ben.

Ettbens glute bridge

Ligg på ryggen på bakken, med den ene foten plassert på dekket. Legg den andre foten over motsatt kne. Stram rumpen og løft bekkenet opp. Skvis rumpen sammen på toppen og hold et par sekunder, før du senker bekkenet ned igjen. 
Gjenta 15 -20 ganger før du bytter ben og gjør det samme på motsatt side. 

Gjør alle øvelsene rett etter hverandre, før du tar deg en pause og gjentar hele sekvensen. Gjør 3 -5 runder. Håper du får en morsom og god styrkeøkt :grin:

Kristine ♥

Siste innlegg