GRATINERTE GRØNNSAKER PÅ DEN SUPERENKLE MÅTEN

 Til hverdags, er jeg faktisk ganske lat når det gjelder mat. Det går i lettlagde måltider og jeg lager stort sett mat til flere dager når jeg først lager middag. I går stekte jeg opp flere kyllingbryst, da brukte jeg denne stekemetoden. Når jeg skulle ha middag i dag var det altså bare å lage tilbehør. Jeg hadde ikke så mye spennende i kjøleskapet, så jeg bestemte meg for å bruke frosne grønnsaker. Sammen med smøreost og ost gratinerte jeg grønnsakene i ovnen. Det ble utrolig godt, og ikke minst super enkelt og raskt! Her har jeg fått en ny middagsfavoritt. Prøv det du også! 

Gratinerte grønnsaker på den superenkle måten
Til 1 -2 personer

1 pose frosne grønnsaker, jeg brukte brokkolimiks*
Ca 1/2 tube smøreost, jeg brukte baconost med du kan også bruke for eksempel magerost
Ca 40 g ost, jeg brukte jarlsberg
Krydder etter eget ønsket, jeg brukte salt, pepper og hvitløkskrydder

Legg grønnsakene utover en form. Jeg brukte en rund kakeform med aluminiumsfolie. Ha over ønsket mengde krydder.
Legg over klatter med smøreost. Topp med osteskiver. 
Stek i ovnen på 225 grader i 12 -15 minutter. Steketiden vil variere noe utifra hvilke grønnsaker du bruker.
Server.

*Du må gjerne bruke ferske grønnsaker om du ønsker det, men da anbefaler jeg deg at du har dem i ovnen litt lenger. De frosne grønnsakene er forvellet før de er frosset ned, derfor trenger de kort stektetid. 


Gratinerte grønnsaker på den superenkle måten kan du servere som en rett i seg selv ved å tilsette for eksempel bønner, skinkebiter eller lignende, eller du kan servere det som tilbehør til fisk og kjøtt :razz: Håper det faller i smak.
Ha en fortsatt fin mandag!

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Birgitte:
      Hei Birgitte. For en utrolig koselig kommentar. Tusen hjertelig takk for det. Nå ble jeg glad 😀
      Håper oppskriftene faller i smak 🙂
      God klem tilbake <3

    2. Hei! Har akkurat lest igjennom hele bloggen din (nesten) og må si at du virker veldig jordnær og ekte. Jeg liker så godt at du også skriver om andre ting enn bare glede og smil. Du har en god balanse!
      Oppskriftene dine ser også ALT for gode ut, gleder meg til å teste dem! <3
      Ha en fortsatt fin kveld, Kristine. Fortsett som du gjør.
      Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg