FEM SPØRSMÅL OM TRENING

Det dukker stadig opp en rekke spørsmål om trening og hvordan jeg gjør det. I dag tenkte jeg å samle noen av dem og svare dere her. Her kommer fem spørsmål om trening. 

 Hva er din favoritt treningstights?
For tiden har jeg dilla på denne Aim tightsen. Dere som følger meg på snapchat har sett den mye i det siste! Nå som det er vinter, kaldt og grått, synes jeg det er ekstra moro å sprite opp treningsantrekket med farger og mønstre. Det gjør treningen litt mer morsom. I tillegg er tightsen veldig behagelig å ha på og er ikke gjennomsiktig. 

Hvordan har treningen din vært denne uken?
Som nevnt tidligere følger jeg et treningsprogram oppsatt av PT Per Øystein. Jeg var på hytten på fjellet på mandag. Jeg kom hjem nok så sent, men rakk en liten og rask treningsøkt på overkroppen. Tirsdag trente jeg intervaller som jeg delte med dere her, onsdag hadde jeg en styrkeøkt med fokus på ben, i går hadde jeg en styrkeøkt med fokus på overkropp. 

Hva er din favoritt øvelse?
Å, dette er et vanskelig spørsmål. Jeg klarer faktisk ikke bare velge ut en øvelse! Da jeg begynte med nytt treningsprogram for tre uker siden, var det lagt inn dips. Jeg har aldri i mitt liv trent dips! Etter tre uker føler jeg nå at jeg har litt teken på det og er blitt ganske glad i dips. Ellers liker jeg også godt knebøy og chins. Ja, det ble vel ikke akkurat en favorittøvelse, men dips, chins og knebøy er mine nåværende favoritter. 


Hva er ditt beste treningstips?
Mitt beste treningstips er å gjøre noe du liker. Det finnes utrolig mange treningsformer der ute. Alt fra svømming og ballett til crossfit og maraton. Prøv forskjellige treningsformer og finn noe som du synes er moro. På den måten føles det ikke som et ork å komme seg på trening. Jeg vil også anbefale deg å lese innlegget om motivasjon til trening

Hvordan varmer du opp før styrketrening?
Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt dårlig til å varme opp. Før noen treningsøkter går jeg 5 minutter på tredemøllen for å få varmen i kroppen før jeg tar 2 minutter med stretching. Ofte går jeg bare rett på stretchingen! Det jeg derimot alltid gjør er å kjøre noen lette sett før jeg starter med hovedøvelsen på treningsprogrammet. Skal jeg for eksempel trene knebøy med 60 kilo og 8 repetisjoner, starter jeg med 1 sett på 30 kilo med 6 repetisjoner, deretter 1 sett på 40 kilo med 5 repetisjoner og så 1 sett på 50 kilo med 4 repetisjoner. 

Nå skal jeg faktisk komme meg avgårde å ta meg en treningsøkt. I dag er det ben og rumpe som står på planen. Lurer du på noe mer er det bare å legge igjen en kommentar så skal jeg svare så godt det lar seg gjøre. Ha en herlig fredag :grin:  

Kristine ♥

Siste innlegg