SOYAGLASERT TORSKEPANNE – SUNN, RASK OG GOD HVERDAGSMIDDAG

For tiden forsøker jeg å spise mer fisk. Det er noe jeg har vært, og fortsatt er, dårlig på. Faktisk så dårlig at jeg omtrent ikke har laget mat med fisk i det hele tatt det siste året. Fiskeinntaket mitt, har stort sett kommet fra sushi. Vi vet alle at fisk er sunt, derfor bestemte jeg meg for at i vår, skal jeg bli bedre til å spise fisk!

Grunnen til at jeg har spist lite fisk, er rett og slett fordi jeg synes det fort kan bli veldig kjedelig. At det ikke smaker så godt. Men det er jo helt feil! Etter litt utprøving på kjøkkenet, begynner jeg å bli god venn med fisk. For noen uker siden laget jeg denne super gode fiskeformen og i går laget jeg soyaglasert torskepanne.  Smaksløkene mine jublet! Dette er en sunn, rask og god hverdagsmiddag med masse smak. Ekstra pluss får middagen, for at den er klar på et knapt kvarter. 

Soyaglasert torskepanne – sunn, rask og god hverdagsmiddag
Til 2

Ca 400 g torsk, eller annen fisk
Grønnsaker, jeg har brukt rødløk, sopp og cherrytomater
0,5 dl soyasaus
1 ss sesamolje, kan sløyfes
1 ts fibersirup, eventuelt honning
1 hvitløksfedd
Litt finhakket ingefær
Spinat eller salatbalding

Rør sammen soyasaus, sesamolje, fibersirup, finhakket hvitløk og ingefær. 
Del fisken i fire biter. Stek torskestykkene på høy varme i 1 minutt på hver side. Ha i grønnsakene i pannen og skru ned varmen et par hakk, medium varme er fint. Hell over soyablandingen og rør rundt. Sett lokk på pannen og la steke til torsken er gjennomstekt. Det tar omtrent 5 -6 minutter.
Rør inn spinat og server. 

Spis soyaglasert torskepanne som den er, eller server med tilbehør som poteter, ris eller pasta. Jeg gikk for kokte poteter. Håper det smaker :razz:

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Astrid:
      Når det gjelder laks og ørret, er jo kun glad i det rått og ikke stekt. Spiste alt for mye stekt laks en periode, så nå takler jeg det ikke!

    2. Anbefaler å prøve litt andre fisketyper enn torsk, da det er en fisk med veldige lite smak 🙂 Med torsk er jeg enig i at det blir fort blir kjedelig

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg