MANDAGSØKTEN PÅ GYM BEKKESTUA

                                                                                                                                                                                                //  Reklame

God mandag dere! Har du hatt en fin start på uken? Dagen min har hovedsakelig bestått av arbeid med bacheloroppgaven, men jeg har naturligvis også fått lurt inn mandagsøkten. Jeg føler alltid at jeg får konsentrert meg så mye bedre etter en treningsøkt!

I dag tok jeg turen til Gym Bekkestua som rett ved siden Bekkestua buss- og t-banestasjon. Det er deilig med litt variasjon i treningsomgivelsene av og til. Jeg fikk en ordentlig god fullkroppsøkt som virkelig satte en god standar for resten av uken!
Det er første gangen jeg har vært på Gym Bekkestua. Der jeg vanligvis trener, har jeg blant annet savnet trappemaskin og et sted hvor jeg kan gjøre crossfit inspirert trening. Det hadde de her! Ikke minst var miljøet veldig bra. Her likte jeg meg godt og jeg skal tilbake allerede senere i uken!

Jeg startet økten 5 minutters oppvarming på trappemaskinen før jeg satte igang med pull ups og chins. Først tok jeg 2 sett uten vekter, før jeg så tok 1 sett med 10 kilo ekstra i vektbelte og deretter 1 sett med 5 kilo i vektbeltet. Selv om 5 kilo ekstra i pull ups egentlig er ganske tungt, føles det utrolig lett når en har tatt 10 kilo i settet før!

Etter chins og pull ups stod knebøy for tur. Jeg varmet opp med minibands før jeg startet med knebøy. Dette er noe jeg alltid gjør for å få aktivert muskulaturen og for å få bedre kontakt med rumpen. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om dette og hvilke aktiveringsøvelser jeg gjør her.

Her ble det 1 sett på 40 kilo. 1 sett på 50 kilo. 1 sett på 60 kilo. 1 sett på 65 kilo og 1 sett på 50 kilo igjen. Jeg hadde hadde ingen eksakt plan i dag, men gjorde det jeg følte for, både når det kom til øvelser og antall sett og repetisjoner.

Deretter ble det skulderpress. Her brukte jeg 10 kilos manualer. Det ble 3 sett med 10 repetisjoner. 
Resten av mandagsøkten så slik ut.
Bulgarsk utfall : 18 kilos manual – 3 sett * 10 repetisjoner
Dips med egen kroppsvekt – 3 sett * 10 repetisjoner 
Hip thrust med miniband : 30 kilos manual – 3 sett * 12 repetisjoner 

For en økt! Jeg følte meg virkelig energisk, full av energi og sterk i dag :grin: Det er den beste følelsen! Nå krysser jeg fingrene for at resten av uken fortsetter vel så bra. Håper mandagsøkten din har vært like bra som min. Nyt resten av kvelden! 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Maria:
      Jeg kjører rett og slett low bar fordi teknikken min blir bedre da. Jeg har relativt lange lårben og om jeg skal ta dype knebøy, føles det mer naturlig når jeg har stangen plassert lenger ned på ryggen. Om du stagnerer med knebøy kan det være en ide å se på om du skal kjøre knebøy oftere, variere hva slags knebøy du kjører, feks low bar, high bar, bøy til boks, og variere vektene du trener med og da også antall sett og repetisjoner 🙂

    2. Silje:
      Hihi… Jeg er så fokusert når jeg trener og inne i min egen verden, at jeg tror ikke jeg er den kuleste å trene med for å være ærlig.

    3. Høres ut som en super økt! Stemmer det at du kjører low bar på knebøy? Har du noen tanker om low vs high? Jeg syns knebøy er kjempegøy, men stagnerer på relativt lav vekt og sliter med å komme videre, har for det meste trent high bar. Kunne du kanskje skrevet et innlegg om dine tips og tanker?

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg