ENKEL OG PROTEINRIK HJEMMELAGET WRAPS / LOMPER

I mangel på wraps og lomper når jeg skulle spise restelunsjen min i dag, bestemte jeg meg for å lage det selv. For all del, det hadde sikkert vært raskere å gå på butikken og kjøpe det jeg trengte, men som den matnerden jeg er, synes jeg det alltid er moro å eksprimentere på kjøkkenet. Etter litt prøving og feiling, kom jeg frem til en god oppskrift på enkle og proteinrike hjemmelaget wraps / lomper. Disse ble saftige, myke og kan rulles sammen. Jeg synes faktisk de ble enda saftigere enn variantene du kjøper i butikken!

Enkle og proteinrike hjemmelage wraps / lomper
6 små eller 4 store

2 egg
3 eggehviter
100 g kesam
35 havremel
1/3 ts salt

Visp egg og eggehvittene med vips i cirka 1 minutt, til eggene blir luftig.
Ha i kesam og visp litt til.
Tilsett havremel og pisk i 1/2 minutt.
La røren stå å svelle i 10 -15 minutter.
Lag klatter på en bakeplate. Jeg fikk plass til 3 wraps på et ark med bakepapir og stekte da wrapene i 2 omganger. Bruk en skje til å smøre røren utover til sirkler.
Stek midt i ovnen på 175 grader i 10-12 minutter. 
Avkjøl.

Disse enkle og proteinrike wrapsene / lompene,  holder seg godt i kjøleskapet i fire – fem dager i en lufttett pose eller boks. Aller best er de når de serveres lune. Varm de gjerne opp i mikroen noen sekunder, eventuelt i en stekepanne eller stekeovnen.

Jeg fylte dagens wraps med tacorester. Jupp, for jeg har fortsatt tacorester igjen fra helgen! Det ble karbonadedeig stekt med tacokrydder, salat, tomat, edamamebønner, maiskorn, revet jarlsbergost, sorte bønner og tacosaus. Wrapsene passer også godt til andre ting som ost og skinke, syltetøy og cottage cheese, kokte egg og røkelaks, ja egentlig det du normalt bruker wraps og lomper til.
Håper det smaker!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Frida:
      Hei du. Først og fremst, takk for hyggelige ord 🙂 Når det gjelder motivasjon, har jeg skrevet flere innlegg om akkurat dette. Blant annet her
      http://dedication.blogg.no/1503505363_motivasjon_til_trening.html
      Eller kanskje det kan hjelpe å gi deg selv litt slingringsmon. At du ikke er så streng med deg selv på hva som er trening, men at du gjør ting du nyter og synes er morsomt. Svømming, turer i skogen, dansing, det finnes mange former for trening 🙂

    2. Hei Kristine! Jeg bare lurte på om du har noen tips til treningsmotivasjon? Jeg hadde en kjempegod treningsperiode i fjor, men i år har jeg trent sporadisk januar- mars og siden mars har jeg omtrent ikke trent. Jeg har mistet helt motivasjonen og nå er jeg skikkelig utrent og jeg gruer meg til å trene igjen. Hvordan kommer man seg inn igjen etter en slik periode? Du er en skikkelig inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg