SUNN LUKSUS HVERDAGSDESSERT – ENKEL BROWNIE MUFFINS MED IS OG SALT KARAMELLSAUS

                                                                                                                                                                                  Inneholder annonselinker

I går kveld hadde jeg behov for noe ekstra deilig. Og jeg ville bake! 

Jeg tok en titt i oppskrift arkivet og fant oppskriften på brownie muffins. I tillegg ville jeg gjøre ekstra stas på muffinsene og lage en sunn luksushverdagsdessert. Resultatet ble da at jeg serverte brownie muffins med is og salt karamellsaus. Gjett om det var godt!

Sunn luksus hverdagsdessert – enkle brownie muffins med is og salt karamellsaus
Til 2 porsjoner

2 muffins til hver
Iskrem
Salt karamellsaus

Jeg brukte oppskriften på super enkle brownie muffins med hvit sjokolade, denne. Du kan gjerne droppe den hvite sjokoladen i muffinsene om du ønsker det.

Isen er rett og slett Inspira vaniljeiskrem. Du kan bruke sukkerfri iskrem om du ønsker det. Til slutt toppet jeg det hele med salt karamellsaus. Mmmm


Salt Karamellsaus
4 ss yacon sirup, fibersirup eller annen sirup

1 ss sukrin gold
1/2 ts havsalt

Varm opp sirup og sukrin gold i mikroen til det bobler. Eventuelt kan du bruke en kjele og koke det opp.
Ha så i havsalt og rør om. La det avkjøles et par minutter.

Legg 2 brownie muffins på hver tallerken. Topp med et par kuler vaniljeis. Ha så over karamellsaus.

Nyt. Spis og kos deg. Det er hva jeg kaller en perfekt sunn og god luksus hverdagsdessert!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg