HVIT SJOKOLADE COOKIES

                                                                                                                                                                                       Inneholder add-linker

Hvem kan vel si nei til seige og goode cookies? Jeg fikk en plate hvit sukkerfri sjokolade av en pasient på jobben i går og fant ut jeg måtte bake noe med den. Jeg er ikke så glad i hvit sjokolade i seg selv. Det er lenge siden jeg har bakt cookies og dermed ble det nettopp cookies. Har  du ikke hvit sjokolade kan du bytte ut dette med annen sjokolade eller hakkede nøtter og frø.

Har du forresten en oppskrift å anbefale meg? Eller en oppskrift du vil at jeg skal forsøke å lage litt sunnere? Jeg trenger inspirasjon på bakefronten. Jeg må også poengtere å grunnen til at jeg baker uten hvetemel og sukker, er ikke fordi jeg ikke spiser slikt – les blant annet dette innlegget, men rett og slett fordi jeg føler meg bedre, har jevnere energi og mindre mageproblemer om jeg ikke spiser så mye av dette. 

Hvit sjokolade cookies
14 -16 stykker

50g ghee eller smør
20 g agavesirup, eventuelt fiber siurp eller yaconsirup
30 g sukrin gold
1 egg
1/2 ts vaniljepulver
30g mandelmel
40 g havremel
20g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, eventuelt mer mel
1/3 ts salt
1 ts bakepulver
40 g hvit sjkokolade

Pisk smøret mykt, tilsett egg og visp til en jevn røre.
Bland så inn resten av ingrediensene utenom sjokoladen.
Hakk sjokoladen grovt og rør inn i deigen.
La deigen stå i 5 -10 minutter mens ovnen blir varm.
Bruk en skje og form topper på en bakplate.
Stek i 8 minutter på 180 grader.
Avkjøl på rist.

Og slik ble de innvendig. Litt sprø utenpå, men seige og gode innvendig. Håper det smaker.


Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg