SPICY TACOLASAGNE

Spicy taco lasagne er egentlig bare en ny variant av favoritten min, lompelasagne. Denne har dere sett mange ganger på bloggen, blant annet her. Det er en oppskrift jeg lager igjen og igjen og igjen.

Når jeg laget lompelasagnen i går da jeg skulle få middagsgjester, valgte jeg å gjøre noen små endringer, rett og slett krydre den opp og gjøre den mer spicy. Da ble en spicy taco lasagne. Knall godt! Både jeg og middagsgjestene var svært fornøyde.

Spicy tacolasagne 
Til 3 -4 personer

8 speltlomper, eller tortillalefser
Revet ost, ca 80 g, jeg foretrekker Jarlsbergost
Litt parmesan, valgfritt
Maiskorn
Jalapeño

Tomatsaus
400 g karbonadedeig
1 boks hakkede tomater
2 ss tomatpure
3 ss tacokrydder, hjemmelaget eller ferdigkjøpt
1 finhakket rødløk
2 fedd finhakket hvitløk
1 cm finhakket chili, valgfritt 
1 boks kidneybønner

Hvit saus*
2 dl melk
1/2 ts muskatnøtt
1 ss maizena
150 g cottagce cheese

Start med tomatsausen. Stek karbonadedeig. Ha i hakkede tomater, tomatpure, rødløk, hvitløk, chili og tacokrydder.
La blandingen surre noen minutter. Tilsett så kidneybønner. 

Varm opp melken med muskatnøtt. Rør inn maizena. 
Ha i cottage cheese og rør godt.

Finn frem en from.Begynn med å legge et lag tomatsaus. Legg så på den hvite sausen før du legger over et par lomper.
Legg et nytt lag tomatsaus, hvit saus og lomper og fortsett til du har fått tre lag. 
Topp med et godt lag raspet ost, et dryss parmesan, jalapeños og maiskorn.
Stek på 200 grader i 15 -20 minutter.
La formen hvile et par minutter før du skjærer i den. 

*Du kan droppe den hvite sausen om du vil gjøre det enkelt. Jeg har ved flere anledninger utelatt hele den hvite sausen og det blir fortsatt en veldig god middag. Eventuelt kan du også bruke creme fraiché eller original kesam som du blander med litt muskatnøtt og bruke dette som enkel hvit saus. Knall godt og enkelt!

Server gjerne spicy taco lasagne med rømme, tacosaus og en frisk salat. I min salat har jeg brukt salatblanding, spinat, paprika, tomat, agurk og maiskorn.

Håper det smaker :razz: Ha en god middag!

Kristine ♥ 

6 kommentarer

Siste innlegg