SEKS SPØRSMÅL OG SVAR

Først må jeg må si tusen hjertelig takk for alle kommentarer, mail og snap’s som dere sender meg.  Jeg setter enormt pris på det ♥ Det er jo deres tilbakemeldinger som gjør det gøy å blogge! En del av henvendelsene jeg får, er spørsmål. Her kommer seks spørsmål og seks svar fra den siste uken.

Hvor mye veier du?
Jeg aner faktisk ikke! Jeg er ikke glad i badevekten og har ingen badevekt! Jeg veier meg kanskje annen hvert år. Om du spør meg i dag hva jeg veier i dag, er svaret mitt den vekten som gir meg energi, hvor jeg føler meg bra og hvor jeg er sunn og frisk. Hvilket tall det er, er uten betydning for meg. Det skremmer meg hvor mange som er opptatt av et spesifikt tall. Du er ikke nummer. Ikke bry deg om hva badevekten viser, men fokuser på hvordan du føler deg, om du kan bevege deg enkelt, om du er glad, fornøyd og sunn.

Hva slags lomper spiser du?
Når jeg handler lomper, velger jeg alltid den pakken som virker ferskest. Jeg bryr meg ikke om det er spelt, original, havre, Buer, Auli eller hva enn det måtte være. Jeg tar alltid den ferskeste lompepakken. Det gjør jeg ved å kjenne på pakkene og å se på datomerkingen. Da tar jeg den pakken som er ferskest, uavhengig av hvilken lompetype det er eller merke. Jeg synes nemlig at ferske lomper er de beste!

Hvordan varmer du opp før trening?
Jeg skal ærlig innrømme at jeg er skikkelig dårlig på å varme opp. Jeg er nok litt for utålmodig av meg. Stort sett går jeg bare rett på styrketreningen uten noen form for oppvarming. Da begynner jeg riktignok med lave vekter og jobber med så oppover til arbeidsvekten jeg skal trene med, slik at selve styrketreningen blir en slags oppvarming. Noen ganger går jeg også fem minutters tid på tredemøllen for å sette i gang kroppen først. Er jeg i god humør,  gjør jeg mer spesifikk oppvarming med minibands. Et eksempel på det kan du se her

SAMSUNG CSC

Hva er din favoritt proteinbar?
Hmm… Godt spørsmål. Det kommer veldig ann på humøret og lysten. Det går mest Questbarer hos meg. Det er fordi jeg synes de er gode og samtidig som de metter noe. Favoritt smakene er mocca chocolate, chocolate chip cookie dough og oatmeal chocolate chip. Jeg er også veldig glad Detour proteinbarene, spesielt caramel peanut. i Den smaker skikkelig gody! Både Questbarer og Detourbarer kjøper jeg på iHerb. Bruker du koden OKE701 får både du og jeg rabatter. 

Hva jobber du egentlig med?
Jeg driver med mye forskjellig. Som mange vet har jeg studert ernæring, i tillegg til sykepleie og personlig trening. Jeg jobber som sykepleier på legevakten, samt at jeg jobber som støttekontakt og som online coach hvor jeg jobber som personlig trener og kostholdsveileder. For å toppe det hele, jobber jeg også litt i en klesbutikk, rett og slett fordi jeg trives så godt der. Men der har jeg sagt opp da jeg rett og slett vil ha litt mer fritid.

Hvordan så denne treningsuken ut?
Denne uken her kan jeg ikke skryte på meg en skikkelig bra treningsuke, men den har vært helt ok.
Mandag hadde jeg en rask fullkroppsøkt. Da ble det fokus på knebøy, stående roing og hip thrust. Økten varte cirka tre kvarter. Tirsdag gjorde jeg absolutt ingenting. Da hadde jeg helt fri og gikk faktisk rundt i morgenkåpen hele dagen! Onsdag hadde jeg en super rask intervalløkt på spinningsykkelen. Da var jeg inn og ut av treningssenteret på tjuefem minutter! Torsdag gikk jeg en tur i det nydelige solskinnet. Fredag hadde jeg en styrkeøkt på hele kroppen. Den kan du se her. Lørdag ble det en kjapp rumpe- og armøkt. Da gjorde jeg hip thrust, pull through, kick back i kabel, biceps curl og triceps extension. Nok en økt som bare tok en halv time. I dag ble det en nok en rask intervalløkt. Denne gangen på møllen. Økten delte jeg på insta-story. Jeg satser på mer styrketrening den kommende uken. 

Kristine ♥

Siste innlegg