SPINDELVEV MUFFINS OG TIPS TIL HVA DU KAN SERVERE PÅ HALLOWEEN

God morgen ♥ Er du klar for Halloween? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke gjør så mye ut av Halloween, men noe grøssende å spise er alltid moro! I år slo jeg til med spindelvev muffins. Jeg laget saftige og gode sjokolademuffins, som jeg toppet med hvitsjokolade og melkesjokolade i et spindelvevmønster.

Oppskriften på sjokolademuffins, har jeg delt før her. Dette er en veldig enkel oppskrift, men den er likevel kjempe saftig og god. 
På min instagram, @kristine_aure, la jeg ut en film under story på hvordan jeg laget spindelvevmønsteret.

Spindelvev muffins
8 muffins

Muffins
1 ss smør, kan sløyfes
2 egg
150 g kesam
3 ss sukringold
1/2 ts vaniljepulver, kan sløyfes
40 g havremel
25 g kakaopulver, ca 2 store ss
20 g speltmel
1/3 ts salt
1 ts bakepulver

Smelt smøret. Bland sammen alle ingrediensene i en bolle. Bruk en gaffel og miks godt.
Fordel røren i muffinsformer.
Stek på 175 grader i 20 minutter. 
Avkjøl. 

Spindevev glasur
100 g melkesjokolade, jeg brukte denne varianten
50 g hvit sjokolade

Når muffinsene er avkjølt, smelter du sjokoladen. Melkesjokoladen og den hvite sjokoladen må smeltes i hver sin kopp eller bolle. Jeg smeltet sjokoladen i mikroen. Ha bollene i mikroen på lav effekt, og ta ut bollene og rør om et par ganger, ca hver 40 sekund. Du kan også smelte sjokoladen over vannbad.
Fordel melkesjokoladen over hver muffins. Ha den smeltede hvite sjokoladen i en plastikkpose. Skjær av tuppen på plastikkposen. Lag flere spiraler i hver muffins. Begynn i midten og jobb deg utover. Bruk så en kniv eller en tannpiker og “skjær” forsiktig i kremen for å lage et spindelvevmønster. 
Settes kaldt eller nytes med en gang. 

Frister det ikke med spindelvev muffins, har jeg noen andre tips til hva du kan servere på halloween.

SONY DSC

Du kan også lage skumle gebisser. Disse er super enkle å lage og morsomme å se på. 

Gebiss
2 stykker

1 Questbar eller annen proteinbar
2 ss vaniljeprotein
1 ss sukrinmelis
1 ss melk eller vann
4 -5 dråper rød konditorfarge
20 mini marshmallows

Del brownien i 4 biter. Varm dem litt i mikroen. Form hver bit til en halvmåne. 
Bland sammen proteinpulver, melis, konditorfarge og melk / vann til en tykk paste. Smør blandingen på halvmånene. Plasser mini marshmallows langs kanten av halvmånene som tenner. Plasser de så oppå hverandre. 
Sett kaldt eller nyt de med en gang.

SONY DSC

Blodig popcorn som er karamellisert er super godt og jeg synes de ser ut som små blodige hjerner! 

Karamellisert popcorn ala Blodig popcorn 

1 pakke popcorn
4 ss sukringold
2 ss fibersirup gold
1 ss smør
1 ts fingersalt
1 ts vaniljepulver
8 – 10 dråper rød konditorfarge

Pop popcorn etter anvisning.
Kok opp sukringold, fibersirup, smør, vaniljepulver og salt. Jeg kokte massen opp i mikroen og lot det koke i 4 minutter på full effekt til det ble en mørk og seig karamell. Koker du i kjele vil jeg tro at det tar omtrent 10 minutter. La karamellen avkjøle noen minutter før du blander inn konditorfarge. 
Ha de ferdig poppede popcornene  i en bolle. Hell over den røde karamellen og bland godt. Strø popcornene utover et bakeark og la de stivne i 5 -10 minutter. 
Nyt. 

Ellers er det mye moro du kan gjøre med frukt. Her har jeg laget missfornøyde klementiner, avsagde fingre av bananbiter med mandler, sinte jordbær med hvit sjokolade og kakaonibs til øyne og munn, og blodige munner av eplebåter som er hult ut og fylt med syltetøy, samt solsikkekjerner som tenner.

Enten du vil overraske dine nære og kjære med spindelvev muffins eller lage noe godt til deg selv, håper jeg du fikk noen tips til hva du kan servere som morsom Halloween snacks i dag . Have fun! 


Kristine ♥ 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg